Beantwoord

Geen inkomende oproepen vaste telefoon

  • 8 June 2020
  • 15 reacties
  • 1909 keer bekeken

Sedert 3 maanden werkt mijn vast telefoon (Siemens As 405) niet goed. Inkomende gesprekken komen niet binnen.  De Experiabox is diverse malen gereset, de telefoon eveneens. Getest met een andere telefoon, zelfde probleem. Een uitgebreide chatsessie met KPN heeft niet geholpen en een monteur is niet beschikbaar ‘wegens Corona’. Heeft iemand een idee wat de oplossing van dit probleem kan zijn?

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 22 June 2020, 12:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @PeterJanny, welkom op het forum!
Ik kijk graag even mee. Kun je allereerst je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Verder heb ik nog een aantal vragen!
 

  • Komen gesprekken helemaal niet meer binnen of gebeurt dit bij sommige gesprekken?
  • Kun je ook toelichten hoe je telefoontoestel verbonden zit met je experiabox?
  • Is dit met een rechtstreekse kabel of zit hier nog iets van een verdeelkastje tussen?
  • Hoelang zijn deze kabels?
  • Zijn deze kabels al eens vervangen?

Er komt geen enkel gesprek binnen. Als ik bel naar mijn vaste nummer gaat op mijn mobiele telefoon de telefoon wel over, maar op mijn vaste telefoon hoor of zie ik niets. Ook niet als ik het toestel vervang door een ander toestel.

De telefoon is met een kabel van c. 3 meter verbonden met de Experiabox (V8, Phone 1) en er zit verder niets tussen. De kabel is als test vervangen door een andere kbel, maar zonder resultaat.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de toelichting Peter, zou je het nu nog eens kunnen proberen?

Dank voor de actie, maar het resultaat blijft nihil. We houden moed…….

Reputatie 7
Badge +20

ohh balen! Ik heb nu je nummer op poort 2 gezet op je experiabox. Zou je de stekker naar je toestel daar eens in willen proberen en het nog eens testen?

Wederom dank voor de actie, maar helaas……. zonder resultaat….

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk, zoals het er nu uit ziet lijkt er in de experiabox iets niet helemaal goed te gaan.
Voor de zekerheid heb ik nog twee dingen die ik wil checken. De doorschakeling, die werkt wel goed toch?
Je noemt eerder al de experiabox te hebben gereset. Heb je dit gedaan door het paperclipknopje aan de achterkant 10 seconden ingedrukt te houden tot de lampjes uit gaan?

Jawel

Reputatie 7
Badge +20

Ik stuur je een privébericht!

Reputatie 7
Badge +20

Voor de meelezers, de experiabox is omgeruild en dit heeft het probleem opgelost!

Ik heb precies hetzelfde probleem, heb net een nieuw modem en nu komen de telefoontjes niet meer binnen, ik kan wel naar buiten bellen...

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb precies hetzelfde probleem, heb net een nieuw modem en nu komen de telefoontjes niet meer binnen, ik kan wel naar buiten bellen...

Goedemorgen @bauke10 en bedankt voor je bericht :)

Dat is natuurlijk niet handig, dat je wel zelf kunt bellen maar niet gebeld kunt worden dus goed dat je hier melding van maakt. Zou je je forumprofiel in willen vullen en kun je en seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik vanaf hier mee gaan kijken en dit probleem hopelijk zo snel mogelijk voor je oplossen!

Het is inmiddels opgelost, vanuit kpn heeft men een reset gedaan van het nieuwe modem en nu doet hij het wel weer!

Wij hebben sinds 2 dagen een nieuwe experiabox. Alle 5 lampjes branden. 

Onze vaste telefoon ontvangt nu geen inkomende gesprekken meer. 

Wat moeten we doen?

Even bellen, dan resetten ze je nieuwe modem, dat werkte bij ons..