Beantwoord

Geen invoer op Gigaset C430

  • 30 April 2023
  • 9 reacties
  • 99 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, 
Voor ik verhuisde had ik een Experia box 11 (als ik me goed herinner) en zag ik op mijn Gigaset C430 telefoon het envelopje rood oplichten als ik gebeld was en ik niet had opgenomen. Vervolgens kon ik bij het onderdeel “oproepen” zien wie ik had gemist. 
Na de verhuizing kreeg ik een Experiabox 12 en heb ik het systeem laten instellen door een KPN monteur (internet, TV en bellen). Maar, sinds die tijd werkt hetgeen ik hiervoor beschreef niet meer. Druk ik op het envelopje dan krijg ik een rood kruis met de tekst “geen invoer” Hetzelfde als ik mezelf bel (en niet opneem).
Het onderdeel “oproepen” is onderverdeeld in:  Alle -, uitgaande -, beantwoorde- en gemiste oproepen. Bij de laatste twee krijg ik, als ik het lijstje wil oproepen, een rood kruis te zien met de tekst “Geen invoer".  
Wat ook, zonder dat ik zelf iets aan de instellingen heb gedaan, is gewijzigd, is, dat bij een inkomend gesprek op het display de tekst “extern” wordt weergegeven (vroeger was dat een naam, telefoonnummer of anoniem).
Ik ben dan wel verhuisd maar aan mijn telefoon instellingen heb ik niets gewijzigd. Iemand een idee wat ik moet doen om de gegevens van de gemiste oproepen weer zichtbaar te krijgen.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 4 May 2023, 11:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hallo, 
Voor ik verhuisde had ik een Experia box 11 (als ik me goed herinner) ...

Dat heeft u zich dan niet goed herinnert. Want een Experia box 11 bestaat niet.

Dus nummerherkenning werkt niet meer? Heeft u de box al eens opnieuw opgestart? 

Reputatie 1

Dat ik er niets van weet blijkt alleen al uit het feit dat ik niet weet dat een Experiabox 11 niet bestaat.
Maar goed, ik heb mijn nieuwe experiabox ge-reset. Alles is hetzelfde gebleven (bij de oproepen staat alleen een lijstje met uitgaande gesprekken) .  

Wat lastig dat het signaal voor nummerweergave niet werkt op je Box12. 

Reset? Dat is door het verzonken knopje ingedrukt te houden. 

Of was het een herstart door 'm even uit te zetten?

Er zal hier nog een kpn-er (moderator) komen. Die wil graag je gegevens anders kan die niks. Heb je die al ingevuld in je profiel hier?

https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Reputatie 1

Voorgaande reacties, bedankt.
Het was een reset met de witte resetknop (zit niet echt “verzonken").
​​Goed dat je even de link naar het profiel aangaf. Gelijk m'n adres gewijzigd.

Reputatie 1

Sorry, die witte knop is de aan/uit knop.

Reputatie 1

Zelfs dat resetten (wat ik nu voor de eerste keer probeer) gaat volgens mij niet goed. Als ik met een stiftje iets door dat gaatje indruk dan voel ik wel een soort contactje “klikken". Alleen de groene lampjes blijven gewoon branden. Die moeten dan toch ook uit en weer aan gaan?   

Je dient die reset knop wel tot 8 seconden ingedrukt te houden om het te starten.

Reputatie 1

Ja, ik heb hem wel lang ingedrukt te gehouden. Eigenlijk moet dan een rood lampje gaan branden maar dat gebeurde niet. Zag wel dat de lampjes uit gingen opnieuw groen werden. Dat resetten zal wel gelukt zijn want toen hij geïnstalleerd werd kon ik het modem niet meer benaderen (inloggen). Vandaar dat ik denk dat het resetten wel gelukt is. Resultaat van dit alles: Ik kan niet meer in het modem komen en de nummer herkenning werkt na die reset poging evenmin. Intussen wel gelezen dat het een experiabox 12 probleem is en dat ik niet de enige ben. Jammer dat ik bij de verhuizing de experiabox 10 moest inleveren want die schijnt het met glasvezel aansluiting ook te doen en heeft dat probleem van de experiabox 12 waarschijnlijk niet. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @tomtom1919! Ik heb meteen even meegekeken en zie dat je contact hebt gehad met mijn collega's bij 0800-0402. Er staat een ticket open staat en er een monteur ingepland. Als ik dit zo begrijp ligt/lag de hele verbinding er uit?
Ik hoop dat ze het snel voor je oplossen!