Beantwoord

Geen kiestoon bij DECT huistelefoon

  • 17 April 2023
  • 6 reacties
  • 98 keer bekeken

Scherm geeft aan INT. 1 en INT. 2. Hoor geen kiestoon als ik bel en als ik gebeld wordt, hoor ik de beller niet.

Volgens een medewerker van een KPN telefoonwinkel is de aansluiting in orde met de Experia Box in orde.

Hoe kan ik dit vian het MENU/Instellingen oplossen?

icon

Beste antwoord door Opwaardeercode per SMS 18 April 2023, 16:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Lastig. 

Vorige week zelfde exact hetzelfde bij de bovenburen. 

Dat was met een (zwarte) modem Box12. 

Het hielp door die zeker 2 minuten uit te zetten met de stroom schakelaar. 

Kan dit ook verholpen worden d.m.v. het menu op de handset? 

Een medewerker van de KPN winkel heeft de telefoon getest en de aansluiting met het modem c.q. Experia Box was in orde. Op de een of andere manier ligt het dus aan de telefoon./instellingen.

Niet met het menu want het is geen instelling. 

De hele dect set gaf in de winkel op hun aansluiting hetzelfde probleem???

Hoor geen kiestoon als ik bel en als ik gebeld wordt, hoor ik de beller niet.

Bedenk me ineens iets. Hoor je de kiestoon danwel de ander wel als je de handsfree speaker op de handset gebruikt!!?

Kun je wel onderling bellen op de handsets?

 

Het modem en de Experia Box heb ik minimaal 2 minuten gereset en de stekker uit het stopcontact gehaald. Ga het laatste straks uitproberen. Als de telefoon het nog niet doet, stuur ik de set terug naar Coolblue.  

Heb gebeld naar de KPN en je hoort de telefoon gewoon overgaan, maar als ik praat hoor je niets en andersom ook niet. Wat is nu precies het probleem met de telefoon? Bij instellingen staan vinkjes bij oproepen!!

Probleem is opgelost. Heb de Experia Box en modem gereset en de stekkers voor de telefoon allemaal goed aangedrukt. Toen alles weer aangezet en KPN gebeld, telefoon ging over en via het bandje van de menukeuze een medewerker gesproken. Heeft voor de zeklerheid de verbinding getest en alles was in orde. Hopelijk blijft het goed gaan.