Gigaset E560H werkt niet met nieuwe Experia Box V10

  • 10 May 2023
  • 7 reacties
  • 94 keer bekeken

Peter ik heb een Giga set E560H. Heb dit weekend een andere experiabox V10 ontvangen. Ik heb optie 2 geprobeerd. Als ik de telefoonlijn uit de experiabox haal en naar Mig vaste telefoonnummer bel, hoor ik gewoon een kiespijn. Terwijl in de aansluiting ik wel hoor kiezen, maar steeds in gesprek. Ik snap er niks van. 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Yeah-big-mama. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je op dit moment niet gebeld kan worden. Heb je het telefoonkabeltje dat naar jouw Giga set E560H al eens aangesloten op “Phone 2” achterop jouw nieuwe Experiabox? Als dit het probleem niet verhelpt wil ik je vragen om de stappen op deze pagina eens te doorlopen.

Dus…

(optie 1) als er niks in de Phone poort ( 1 of 2 ?) van de v10 zit en je belt je nummer hoor je gewoon de overgangstoon begrijp ik.

(optie 2) Sluit je dan de telefoon weer aan, kabeltje in de Phone poort dus, en je belt je nummer geeft ie in gesprek.

Doe dan eerst eens alleen het kabeltje in de aansluiting van de v10…

Krijg je optie 1 dan is het kabeltje in orde, bij 2 niet

Indien 1 met kabeltje sluit dan het basisstation weer aan. Maar maak deze ook 1 minuut stroomloos. 

Bel dan nogmaals naar je vaste nummer.

En kijk eens in het modem zelf of daar een geactiveerd telefoonnummer staat @Yeah-big-mama 

Hoe ik het gedaan heb, weet ik niet. Volgde aanwijzingen van Peter door van ingang te wisselen en weer terug. Beste tip was om de telefoondraad uit de experiabox te halen en mijn eigen vaste nummer te bellen en rara ... ineens deed hij het…

 

Bedankt voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +21

@Yeah-big-mama Wat goed om te lezen dat het probleem is verholpen door het antwoord van PeterG. Als je in de toekomst nog tegen andere problemen aanloopt, dan weet je ons te vinden! 😊

 de telefoondraad uit de experiabox te halen en mijn eigen vaste nummer te bellen en rara ... ineens deed hij het

Dus ook met telefoon nu begrijp ik.

Ja klopt Peter, de telefoon zit nu op uitgang 2. Ik durf hem niet meer terug te zetten op uitgang 1. Hij doet het tenminste😉👍

Bedankt voor je goede tips Peter👋