Beantwoord

Hoe moet ik mijn FRITZ!Box 7581 instellen voor DECT telefoons?

  • 18 November 2022
  • 6 reacties
  • 217 keer bekeken

hoe moet ik mijn fritz box(7581) instellen als ik dect telefoons wil gebruiken?
krijg binnen kort glasvezel, gebruik nu adsl met de fritz box via xs4 all.nl

Ron

icon

Beste antwoord door Anonymous 19 November 2022, 16:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Dag @rprovo , https://assets.avm.de/files/docs/fritzbox/fritzbox-7581/fritzbox-7581_man_nl_NL.pdf

Overigens zie ik niet wat een overgang van adsl naar glasvezel voor invloed op aangesloten dect telefoons zou hebben.

 

Dag @rprovo , https://assets.avm.de/files/docs/fritzbox/fritzbox-7581/fritzbox-7581_man_nl_NL.pdf

Overigens zie ik niet wat een overgang van adsl naar glasvezel voor invloed op aangesloten dect telefoons zou hebben.

 

Hallo @Dicksooo bij de overgang van koper naar glas wordt er ook een nieuw WAN IP-adres verstrekt, daar zou het misschien mee te maken kunnen hebben.

Misschien de betreffende DECT-toestellen even een reset geven inclusief het DECT-station, de FB dus.

CC @rprovo 

ik heb dect of voip nog nooit gebruikt op mijn fritzbox!!! 

mijn dect telefoons zijn nog oude kpn chicago( siemens) types die gewoon via een basestation op een oud isra punt zijn aangesloten.

nu ga ik van xs4all over naar kpn glasvezel met internet, tv en vaste telefoon(voip).

dus wil ik graag mijn chicago dect systeem overzetten naar fritzbox dect..

 

 

 

 

 

ik zou zeggen ga over naar voip bellen en koop een paar Fritz dect toestellen, dan ben je bij met de stand der techniek.

je kunt met de fritzbox ofwel kpn ofwel een andere provider zoals cheapconnect gebruiken, waarschijnlijk stuk goedkoper ook..

CC €8,95 per jaar voor je nummer. Belkosten (prepaid) zijn ook lager dan bij KPN

Reputatie 5
Badge +2

Hallo @Dicksooo bij de overgang van koper naar glas wordt er ook een nieuw WAN IP-adres verstrekt, daar zou het misschien mee te maken kunnen hebben.

Misschien de betreffende DECT-toestellen even een reset geven inclusief het DECT-station, de FB dus.

CC @rprovo 

Dag @JanD , nope, ik kan je verzekeren dat het WAN IP-adres volkomen irrelevant is v.w.b. de DECT settings op een Fritz!Box.