Beantwoord

Homevox 1-4 TDK gebruiken voor intercom, kan dit nog?

  • 2 June 2023
  • 7 reacties
  • 106 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo allemaal,

Ik heb op Marktplaats een oude PTT Homevox 1-4 (geen E of F) uit 1989 gekocht. De bedoeling is om hem alleen te gebruiken als intercom in huis (evt. aan een buitenlijn).

Probleempje: de Homevox accepteert alleen pulsbellen en geen toonbellen.

In 1989 was toonbellen volgens mij al helemaal ingeburgerd, dus ik kan mij niet voorstellen dat deze Homevox dat niet ondersteunt.

Mijn vraag is: hoe kan ik dit instellen/activeren?
(Ik heb geen handleiding kunnen vinden voor deze Homevox 1-4, dus zonder E of F toevoeging).

Alvast vriendelijk dank 😊

icon

Beste antwoord door GeSp 2 June 2023, 23:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @radiohat gewoon leuk in een vitrinekast uitstallen, nostalgie.

Met de huidige DECT-technologie  met 2 tot 6 handsets bereik je hetzelfde.

Succes.

 

 

Reputatie 1

@JanD Dank, maar ik wilde het low budget houden.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @radiohat 

 

Volgens mij is het afhankelijk van de module die er in zit of hij puls of toon ondersteunt, het is niet iets wat je met een schakelaartje kan omzetten.
De puls modellen ondersteunen ook alleen puls toestellen, de toon modellen beide voor zover ik weet.

 

Je zal dus op zoek moeten naar een model wat wel toonbellen ondersteunt.

Reputatie 1

@GeSp Dank je, dat is duidelijk.

Noem het maar low budget. Je hebt dan ook nog 2 tot 4 (klassieke) telefoons nodig. Kabels trekken, aansluitmateriaal. 

Binnen één adres en één provider kunnen alle mobiele telefoons gratis onderling bellen. Mijn broer heeft met zijn vrouw en 2 kids helemaal geen huistelefoon meer. Die mobieltjes hebben ze toch. Dus 0 kosten voor de daarmee mogelijke huistelefonie 😉. 

@JanDDank, maar ik wilde het low budget houden.

Hallo @radiohat low budget hou je het door DECT te gebruiken, minimale stroomkosten, Homevox kost een veelvoud aan stroom, kabels leggen, kosten ook geld enz. enz.

Succes.

 

 

Reputatie 1

Oké, ik ben om. Ik heb een DECT set besteld. De Homevox gaat eruit. Wel jammer, want het is op zich leuk speelgoed 😎