Vraag

Ik zie in de FritzBox een ander nummer bij 'eigen nummer' en werd gebeld door iemand die mij niet moest hebben

  • 7 May 2023
  • 11 reacties
  • 140 keer bekeken

Gisteren werd ik gebeld door een onbekend iemand, die reageerde heel verbaasd, ik dacht nog - die heeft een verkeerd nummer ingevoerd.

Kijk ik gisteravond in de Oproeplijst van de FritzBox , zie ik onder EIgen telefoonnummer een totaal ander nummer staan, niet mijn eigen telefoonnummer en ook onder Toegangsgegevens > Gebruikersnaam  stond een totaal andere gebruikersnaam dan de mijne.

Ik heb daarna het juiste telefoonnummer en gebruikersnaam ingevuld en de Fritz geherstart, kijk ik vanochtend, brand het rode Info-lampje en staat in het scherm Gebeurtenissen de melding : Aanmelding van het internettelefoonnummer [telefoonnummer] is niet geslaagd. Remote site meldt als oorzaak 403.

 

Wat gaat er hier fout ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Ruud F, zou je jouw profiel willen invullen? Dan kan ik eens hier in de technische administratie kijken wat er aan de hand is met het vaste telefoonnummer. 

Gedaan.

Reputatie 7
Badge +19

Ik zie wel een telefoonnummer actief. Logisch anders kan ook niemand jouw bellen. Zou je in jouw profiel bij "Persoonlijke opmerking" het telefoonnummer dat volgens jou actief hoort te zijn in de Fritzbox, willen vermelden? @Ruud F 

Hallo @Jeroen_dB , het nummer is ingevuld

Ik heb ook al contact gehad met de klantenservice, die wisten niet wat er mis was, op hun aanraden is de Experia-box (V12) aangesloten, daarmee werkte de telefoon wel.

 

Reputatie 7
Badge +19

Ik zie inderdaad wel het juiste telefoonnummer actief op jouw verbinding. Waarom het dan met de Fritzbox niet goed gaat is voor mij ook wel een raadsel. 

Is het niet mogelijk het telefoonnummer in de Fritzbox aan te passen? Toen ik jaren geleden een nieuwe Fritzbox moest installeren bij een kennis met XS4ALL moest ik zelf zijn telefoonnummer op de poort instellen.

Reputatie 7
Badge +9

Is het niet mogelijk het telefoonnummer in de Fritzbox aan te passen? Toen ik jaren geleden een nieuwe Fritzbox moest installeren bij een kennis met XS4ALL moest ik zelf zijn telefoonnummer op de poort instellen.

Dat klopt @PeterG , je kunt per poort instellen welke nummer je wilt gebruiken om uit te bellen en op welke inkomende nummer die moet reageren - als je meerdere nummers hebt. Maar, hiervoor moeten die nummers wel in een andere menupunt van de Fritz aangemeld zijn bij het systeem van KPN. En hiervoor moet je dus niet alleen de nummer weten, maar ook de bijbehorende gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Dus nee, zo makkelijk is het niet. Vindt het dus ook wel vreemd wat hier gebeurd.

@Ruud F , heb je ook eens geprobeerd die Fritz Box die automatische configuratie te laten doen (dus KPN die settings erin laten schieten), of heb je het alleen maar handmatig ingevuld in de Fritz Box?

@Joris62 In 1e instantie automatisch geconfigureerd, toen het probleem opdook heb ik het handmatig ingesteld

Reputatie 7
Badge +9

Dus bij de automatische config op de Fritz Box krijg je een vreemde telefoonnummer toegewezen, bij de automatische config op de Experia gaat het goed? En handmatig op de Fritz krijg je een foutmelding? Dit is inderdaad vreemd. Nog eens goed nadenken of ik hier nog iets voor kan verzinnen….

Reputatie 7
Badge +10

Misschien dat een moderator aan de hand van het serienummer van de Fritzbox kan achterhalen of deze in de back-end gekoppeld staat aan een ander nummer @Jeroen_dB ?