Beantwoord

Kan ik mijn vaste telefoonlijn houden als koper straks uit gaat?

  • 26 February 2023
  • 8 reacties
  • 1676 keer bekeken

Goedemiddag,

 

wij gebruiken een vaste telefoon. 

Nu begreep ik dat het kopernetwerk er binnenkort bij ons uitgaat en dat de telefoonverbinding stopt.

Er is bij mij een glasvezel kastje aangelegd en kreeg te horen dat ik die niet hoefde te gebruiken al ik het niet wilde.

Maar nu het “oude netwerk” er uit gaat begrijp ik niet alles hoe het gaat lopen.

 

Betekent dat ik geen vaste telefoon meer kan gebruiken en moet ik een mobiele telefoon gaan gebruiken?

Als ik dat wel wil dat ik dan een aansluiting moet aanvragen bij de KPN via de aangelegde glasvezel?

Ik heb een aansluiting waar mijn internet en TV en router  aan gekoppeld zit, verdwijnt die dan ook en moet die dan ook via de KPN kabel?

 

 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 28 February 2023, 01:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Uiteindelijk zal u over moeten naar glasvezel.  Dat kan misschien nog even duren maar her gaat gebeuren.  Gewoon omdat de koperverbinding niet meer onderhouden zal worden. U heeft nu wel internet en tv van kpn?

Kpn levert vaste telefoon al jaren via internet. Dus via een modem. Als je die situatie nu al hebt, dus met internet van kpn, verandert alleen de drager naar glasvezel. 

Heb je alleen telefoon en zit ie direct in de muur dan krijg je je abonnement als VoIP only onder dezelfde voorwaarden en prijs. Met modem zonder internet gebruik. 

Je vaste telefoon raak je sowieso niet kwijt. Maar kan alleen nog via kpn zelf. 

Dank voor de  reactie. 

Ik heb een vaste lijn , zoals beschreven,  met een aansluiting  in de muur. Daarnaast heb ik van  ziggo mijn internetDat is weer een andere aansluiting. 

Is er een verschil tussen kpn en een ziggo aansluiting  waardoor het ingewikkelder wordt?

Net even opgezocht wat voip is. Ik heb daarover veel  vragen .  Ik ga er van uit dat een kpn winkel mij daarmee wel helpen. 

 

 .  Ik ga er van uit dat een kpn winkel mij daarmee wel helpen

Je hebt geen ander telefoon toestel nodig

Het blijft gewoon Belbasis. 

Een monteur past het tegen die tijd voor je aan. In het gebruik ga je geen verschil merken hoor! Niet druk maken. 

Een los telefoon abonnement is wel duur. In combinatie met internet is het zowel bij kpn als Ziggo 2 euro per maand. 

Volgens mij is Belbasis wel het zestienvoudige!

 

Reputatie 7
Badge +24

Voip bij KPN merk u niets van. Het hoeft eigenlijk niet eens vermeld te worden. De voip verbinding is namelijk tot de Experiabox/KPN Box. De verbinding vanaf de Experiabox/KPN Box naar uw vaste telefoon is gewoon analoog. Net als dat u nu heeft. Gewoon precies hetzelfde. U hoeft dus geen ander toestel aan te schaffen. 

Bij ziggo zult u dit op dezelfde manier af kunnen nemen, samen bij uw internet abonnement. En waarschijnlijk is het dan nog veel goedkoper ook. Want telefoon bij KPN apart is gewoon heel prijzig. 

Allen bedankt voor de antwoorden, er is mij al meer duidelijker geworden. Alleen begrijp ik een verbinding naar de experiabox of kpn box niet. Ik heb geen van beide.  

 

Reputatie 7
Badge +12

U zult nu nog een oud PSTN abonnement hebben en krijgt daar tweemaandelijks een factuur van, klopt dat?

 

In dat geval kunt u om naar KPN VOIP only, er komt dan een monteur het glasvezelkastje plaatsen over het witte vierkantje van de glasvezel. Daarachter plaatst hij of zij een modem en de telefoon die u nu gebruikt kan in het modem worden geprikt om te zorgen dat deze blijft werken. Dit alles is kosteloos.

Mocht u met de vaste lijn ook nog een alarmsysteem hebben verbonden zult u eerst contact op moeten nemen met het alarmbedrijf. Dit stopt namelijk wel met werken.

Als laatste iets wat @PeterG ook al zei; het is zeer waarschijnlijk een stuk voordeliger om uw telefoon onder te brengen bij ziggo of het internet en tv onder te brengen bij KPN. Een medewerker in de KPN winkel of de klantenservice van 0800-0402 kunt u daarbij helpen. Persoonlijk zal mijn advies zijn om dan naar KPN te gaan ivm de voordelen van glasvezel, maar ik ben daar niet geheel onpartijdig in.

Het kortste antwoord op je vraag zonder alle technische zaken (die kpn gewoon verzorgt).

JA, JE HOUDT JE HUIDIGE TELEFOON ABONNEMENT. Tegen dezelfde kosten en voorwaarden. KPN (monteur) verzorgt de omzetting naar glasvezel en jij merkt in het gebruik van je telefoon helemaal geen verschil.