Beantwoord

Maximaal aantal SIP apparaten verhogen?

  • 24 May 2020
  • 2 reacties
  • 181 keer bekeken

Reputatie 1

Kan KPN de SIP apparaten limiet van 1 verhogen naar 2.

 

ik ga namelijk op vakantie en wil bereikbaar zijn via een sip app. 

icon

Beste antwoord door wjb 24 May 2020, 14:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7

Nee, dat gaat niet.

Op elk SIP account kan maar één apparaat aangesloten zijn.

Wil je een tweede apparaat aansluiten dan zal je of een rj11 splitter of een dect toestel met meerdere handsets moeten gebruiken.

Bij een aantal providers kan je wel een tweede SIP account krijgen en die koppelen aan hetzelfde telefoonnummer. 

Zo heb ik via CheapConnect voor mijn zakelijke telefoon een twee SIP accounts aan dat nummer gekoppeld zodat de telefoon zowel op mijn kantoor als in mijn werkkamer thuis gebruikt kan worden.

Daarmee kan ik zelfs tegelijkertijd met beide toestellen uitgaand bellen.

Ik ben bang dat KPN deze functionaliteit niet beschikbaar zal gaan maken.

 

ik ga namelijk op vakantie en wil bereikbaar zijn via een sip app. 

Er kan alleen van de SIP aansluiting gebruik gemaakt worden vanaf het KPN netwerk en dus zal dat op vakantie niet gaan lukken via zo'n SIP app. 

Reputatie 1

Ik snap dat er maar 1 SIP account tegelijk actief kan zijn, maar als ik switch naar een andere device/client, hoe reactiveer ik dan weer de handset die aan de Experiabox V10A hangt?

Tot nu toe lukt me dat alleen door de EB te rebooten, nogal een brute werkwijze lijkt me.

Ik heb MicroSIP geïnstalleerd en geconfigureerd en dat werkt prima. Zowel inkomend als uitgaand. Maar, als ik die op inactief zet, hoe reactiveer ik dan de handset die aan de EB hangt (zonder de EB te hoeven rebooten)?
 

Ik was gewend (zakelijke voip) dat slechts 1 client tegelijk actief kan zijn, bijvoorbeeld of Zoiper op de android mobiel of MicroSIP op Windows laptop. Het schakelen tussen de 2 was eenvoudig door een call op te zetten naar een willekeurig nummer, vanaf dat moment was dat de actieve client. Dit heb ik geprobeerd, maar krijg de in gesprek beeps van de handset terug.

 

Alvast dank