Beantwoord

Mijn vaste telefoon werkt niet en het oplossen hiervan gaat niet soepel

  • 29 October 2022
  • 38 reacties
  • 849 keer bekeken

sinds 3 dagen is bellen via vaste telefoon niet mogelijk: na nummer draaien meteen ingesprektoon. Inkomende telefoontjes worden naar voicemail doorgezet, die niet af te luisteren is. Donderdag: 5x modem aan/uit gedaan en 1x gereset. Vrijdags zei men in kpnwinkel dat ik moest bellen met 0800. Hoe dan ? Met  een niet-werkende telefoon?. Via telefoon van iemand anders inmiddels 2x 0800 gebeld. Vrijdag is gezegd dat binnen 1 dag opgelost zou zijn en sms gestuurd zou worden. Waar zou sms heen gaan? Ik heb gevraagd te mailen. Volgende dag werkte telefoon niet. Nogmaals gebeld: men vond het vreemd dat gezegd was binnen 1 dag oplossing, maar dat er sms gestuurd was dat mijn klacht was ontvangen. ik weet niet waarheen deze is gestuurd. Dus nogmaals maar gezegd dat er gemaild moet worden. Dat zou er bij gezegd worden. Verder zou niet eerder dan maandag oplossing zijn. Voorlopig kan ik dus niet bellen en geen telefoontjes ontvangen en geen voicemail afluisteren. Word ik niet vrolijk van.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 3 November 2022, 09:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @aih, hoewel de aanleiding minder leuk is 🙁

Begrijp ik goed dat dit vaste telefoonnummer je enige nummer is en dat je geen mobiel nummer hebt? Als dat het geval is, kan het natuurlijk ook echt niet zo zijn dat er een sms is verzonden. Dat gebeurt normaal gesproken automatisch, maar als er geen mobiel nummer door is gegeven aan ons zat dat uiteraard niet kunnen. Excuus voor de verwarring hierover!

Heb je jouw telefoontoestel al op een andere aansluiting getest? Of een ander toestel op jouw aansluiting? Het komt regelmatig voor dat het toestel zelf de boosdoener is, en niet de verbinding. Vandaar dat dit een belangrijk iets is om even te testen!

Mocht een ander toestel hetzelfde resultaat geven, dan kijk ik graag even met je mee, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik of ik vanaf onze kant iets geks kan ontdekken.

Wat vervelend dat je vaste telefoon het niet doet.

 Vrijdags zei men in kpnwinkel dat ik moest bellen met 0800-0402.

Met je mobiel.

Tevens via MijnKPN of de app daarvan in je mobiel je vaste telefoon even naar je mobiel doorschakelen lijkt mij.

Zelf heb ik ingesteld staan dat mijn vaste lijn automatisch naar de mobiel gaat als er een storing is met het vaste nummer. Ook dat doe je via MijnKPN of de app op je mobiel.

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG wat ik opmaak uit zijn bericht, is dat er geen mobiel nummer aanwezig is. Niet iedereen heeft een mobiel nummer 😉

@PeterG wat ik opmaak uit zijn bericht, is dat er geen mobiel nummer aanwezig is. Niet iedereen heeft een mobiel nummer 😉

Ah. Niet handig.

Bovendien is bellen met een mobiel abonnement véél goedkoper.

Andere telefoon geeft zelfde resultaat: wel kiestoon en na draaien/toetsen van telefoonnummer krijg ik de ingesprekstoon. En nee, de persoon die ik belde, was op dat moment niet in gesprek met iemand anders. Belangrijkste gegevens zijn ingevuld. 

net mailtje van kpn gekregen dat ze geprobeerd hebben me te bellen maar mij niet gesproken hebben. Natuurlijk hebben ze me niet gesproken. Dat kan ook niet als de telefoon storing heeft. Niet zo zinvolle actie van kpn om te bellen. maar weer telefoon van iemand lenen en kpn bellen. 

vandaag ook nog contact geajad met kpn: ze hebben met een 06-nummer gebeld en gesmst van geen idee woe. monteur komt hopelijk mporgem/ iut forumberichten blijk dat dat niet altijd goed gaat. ach ja, het is al een ***week dus dit kan er ook nog wel bij. gaat ongetwijfeld were meer ergetnis kosten

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie inderdaad een monteur staan: 01-11-2022 tussen 15:00 en 17:00

Laat je weten hoe het is gegaan?

Hij is geweest. Nieuw modem. Helaas heeft hij ook het stopcontact voor telefoon veranderd. Ander snoer in de telefoon gedaan en verbonden met modem. Alleen jammer dat door het nieuwe snoer de houder van de telefoon instabiel is geworden, of op de rand van de tafel moet balanceren. een half uur met kpn aan de telefoon gehangen (telefoon doet het dus) en gevraagd de situatie terug te draaien. nee , ik kon niet meteen een afspraak krijgen en de juf moest overleggen. een nieuw ander snoer kon mij ook niet gestuurd worden.  Ben nu ongelukkiger dan hiervoor. Volgens mij was de hele verbouwing door de monteur niet nodig geweest. Eerder had ik een ander modem gekregen en die moest ik zelf aan kunnen sluiten, dus zonder verbouwingen aan stopcontact. Ben goed boos. Oh ja, ik word hierover (misschien) terug gebeld, dus morgen op mijn eerste werkdag bij nieuwe baas moet ik al te laat komen. Lijkt op een garage waar ik ooit ben geweest: als je daar iets laat repareren, maken ze iets anders kapot.  Ondertussen heb ik ook ontdekt dat ik een belangrijk telefoontje van ziekenhuis heb gemist door de storing. Wordt morgen vervolgd door kpn of niet. 

aanvulling: juf aan telefoon had bedacht dat ik wel zelf voor het terugdraaien zou moeten betalen. niet dus he. kpn zorgt voor ellende en dan moet ik betalen om dat op te lossen., echt niet.

en ik voel me neit geroepen ene nieuwe telefoon aan te schaffen omdat kpn zo nodig een fout snoertje wil gebruiken dat niet bij telefoon past.

 

en het is onzin als er gezegd wordt dat het niet terug te draaien is , wnat dan zou dat inhouden dat ik voor altijd aan internet en het modem vast zit en nooit meer alleen telefonie zonder internet kan hebben. mooie veporlcihte afnamen van interen. wat een kutzooi.. en onzin verhalen over wat wel/niet mnogleijk is. krotm gewoon treur draaine die zooi en op kosten van kpn.  maar ma gedwongen intgernet afnamen ilever natuurlijk meer op dan alleen telefonie. dus wordt gelogen dat terudraaien niet kan en dus dat ik verplicht ben altijd internet en moeden te houden ooki als ik dat niet zou willen. wat een zooi.

Ik begrijp dat het RJ11 kabeltje nu te kort is. Je kunt zelf bij elke bouwmarkt, DHZ of electronica zaak zo'n kabeltje kopen. Van kant en klaar 1 meter tot 10 meter.

houdt ook in dat de woning onverkoopbaar is want veprlckht internet moet afgewenomen worden want vaste gteelfonis alleenis dan niet mogleijk . mmooi vperlichte geldklopperij. einde interent is inleveren modem en als zaak niet teruggedraad kan worden dan ook geen vaste telefonie meer met dank aan kpn. verplikcht mobeile bellen???? wat een zooi

nou ja officiele klacht indienen kan altijd nog. mag kpon uitleggen wwarom vaste telefonis niet mogleijk wordt gemaakt en k[n verplicht tot mobiele telfonish. nou ja verdient kopn ook niet aan vast telefonie. 

als kopn de doos weghaalt, is bellen niet meer mogelijk. biedt dus iets aan maar zorgt er tegelijk voor dat het niet meer kan en beweert dan ook dat het niet eteru te draaien is. oftwel. leuke reclame maar maakt het zelf onmogelijk en zegt dat het niet terug te draainen is. wat een organistaie. veprlicht internet voor iedereen in mijn woning. met dank aan monteur. en kpn. klantvriendelijk: nee. kost mij tijd en een boze baas. goed begin van de baan.

 

veprlicht de rst van mijn leven in de ownign internet afnemen. wat een organistaie. en natuurlijk weer niet slapen door deze stess. . 

kabeltje is niet te kort, pat gewonniet: wiebelige standaard of op randje vban kastje, kan vallen. verder dus geen vaste telefonie alleen meer moblij kwnat pinnen weggehaald door kopn. waardeloos gedoe. en ik ga niet betatlen om dit te herstellen.nu verplicht tot eind leven met internt en modem te werken tmet dank aan kopn : nooit meer vast telefoeni. kopn maatk onmpoglijek en zegt dat ik voo rkostne moet oprdarain l sik het anders wil . waqt een ***organisatie.

 

actie van kopn was niet eensn odig. allen maar beperken v an keuze en verplichtten tot interent/moduem gebruik. ze biedeni  allen vast telefonie aan maarmaken het zelf onmogleijk. ***organisatie

kabeljte is niet weg te werken in stnadaard van tlefoon, standaard wiebgertl of staa  op rnajde vna kast te balangerdcn en gaat dus vallen . en dat om een constreuctie die gewoon kan  en kopn lideg tdat het niet terug te draain is. ze bieden gewoon alleen vaste telefonie aan viia 4 =-un stekken maar maken het zelf vervolgens onmogelijk dat te gebruiken dus veprlichtg je tot afnamen modem en internt. misleiding op website: iets anabieden wat ze zelf onmogelijk maken en willen je voor dkeosten oplaten draain om dat te ehrwtellen. geldkloppelij en klantonvriendleijk. 

levens lang an interen en moedme begodnen en zon nietl, dan ok geen vaste telefoon. wnat aansluitm ogleijk heid is weggehaald door moneteru. wat een ***organisateie

wordt geoon wneen klacht. en dan maar zien wie het oilost. 

@aih

Je ziet jou steeds meer boos worden, Lijkt wel een schriftelijke weergave van “Hoe bestaat het”. 

Even diep ademhalen, Denk maar, ja dit komt voor bij KPN, Goed dat ik me verdriet in het forum kan uiten. Overkomt ons allemaal denk ik wel een keer bij KPN als je wat langer klant bent, maar niet alleen bij KPN. 😞 En dan hoop je maar dat ze volgende keer wel adequat met jouw doodnormale probleem omgaan. In mijn ervaring gebeurt dat meestal ook wel. 

tot nu: dit of helemaal niets. leuk voor de nieuwe bewoners van mijn woning. gewone vaste telefonie allen heeft kopn onmgoelink gemaakt nu. acht je. zo verdien je extgrea verplicht internet /m odem aangschaffen. mbt mobiel: blijkbaar wordt uw mobeil gesubsidieerd en denkt u dat uiederen deen poaar honder euro overheeft. om er 1 aan te schaffen en datiedereen 24/7 bereikb aar moet zijn. maar u vindt blijkbaar ook dat iederen veplicht inetrnmoet hebben een niet alleen vaste teeflon in met ahebben. en dat iedreen maar moet betalen al kpo fouten maakt. u heeft bljkbaar geld te veel. en denkt dat iedereen maar zo van alles kan kopen en moet kopen om fouten van kopn op te lossen. u heeft duidleijk geen geld problemen en vindtg het onzin als mensen niet 24/7 bereidk baar willen zijn. maar ja dat vindt kopn ook; ik kreeg de indruk dat de dame aan d elijn vondt dat ik 24/7 bereik baar moest ijnvoor haar en ze leek niet ete bebreijpoen dat wmen meoten werken ende baas het niet leuk vindt als porivezkaen in de baas zijn tijd worden geregeld.  hebben wle meer mensen last van. ze denken dat iedereen thuis zit te niksten en beriek vaar is voor hen. helaas. ik heb nu al een zobez nieuwe baas om dat de juf aan d elijn nmoet na vragen of de zaak wel teruggedraaid kon wordne.  nou ja, als het niet kan, dan voor der est va mijn wonen in de woning vertplciht intern met bellen want allen ebeleln kan ndan niet meer omdat 4 pins nvoglens haar neit teurbg gepllatan kan wordne: iets aanbieden en daqarbij zetten dat het niet kan. is raar. ma arj kopnj.

en ja ik ben boos: boze nieuwe baas en kopn die niet echt vrie3ndlijk is en mij onzin porobeert te verkopen. aal she taan de juf aan de teleon nlig, kan ik nooit meer alleen vast telefonie hebben. wat een zooi.

@dommeke : heb ik neits aan. ***sitaut die tmij tijkd,e rgenies en erngei en geld kost. en mogelijk mijn baan. met dank aan d ekopn die niet lijkt te willen en endtk dat ze me van alles kunnen maken. zij leven er niet mee, ik wel, maar ja domme klant

en hoeveel tijd en ergenis en geld gaat dat kosten? in elk geval mijn baan want mijn bzas is niet blij dat ik op de 1e dag nte klaat kom omdat iop zonadig fouten maakt. en vindt dat ik maar thuis moet zijn en blijven en geen begirpo heeft dat mensen werken  en neit de hele dag this zitten te niksten. maar ja, ik denk neit dat kopn baas het leuk vindt als medwerkeres thuisz itten omdat ze iets moeten regelen zodat ze wel een baan hebben maar geen tijd hebben omdat ze thsui meoten zijn voor oplossing van hun problemen. snapt kopn echt neit.