Vraag

Moederloos en moedeloos; opzegging lijkt niet goed te gaan

  • 5 March 2023
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Op 6 januari 2023 is mijn moeder helaas overleden. Via Het Nabestaandenloket hebben wij KPN per 11-01-2023 opgezegd, vaste telefonie waar mijn moeder gebruik van maakte. Op 11 februari kregen wij van Nabestaandenloket dat de opzegging afgerond was. Helaas kwam er meteen een factuur achteraan van KPN. Ondanks de bevestiging van KPN dat mijn moeder was overleden (via een brief), ondanks dat KPN via Nabestaandenloket een bevestiging had verzonden. Dus wéér via Nabestaandeloket een opzegging gedaan maar een actie-reactie op de verzonden factuur van februari blijft uit. Ik verwacht minimaal excuses en een creditnota. Of ben ik abuis???

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gecondoleerd. 

Facturen worden bij KPN enige tijd van te voren gemaakt en klaargezet om verzonden te worden. En die worden dan ook gewoon echt verzonden. Ongeacht wat er gebeurt. 

Dus iemand die vandaag opzegt kan volgende week "gewoon" nog een factuur krijg. Later volgt er een correctiefactuur. Daarin word het teveel betaalde bedrag verrekend. 

Reputatie 7
Badge +20

Gecondoleerd @Arie van Leeuwe 🙁

Ik zie dat Nick je al uit heeft gelegd dat onze facturen volautomatisch opgesteld en verzonden worden, waarbij geen rekening wordt gehouden met een opzegging in de toekomst. Pas nadat een opzegging volledig verwerkt is, gaat ons facturatiesysteem een herberekening maken en volgt er middels een slotfactuur een credit. Op het moment dat de factuur die nog verzonden is op is gesteld, zal het abonnement nog actief zijn geweest, waardoor de factuur ‘als normaal’ verzonden is. Dat dit nu net na de opzegging is gebeurd, is vrij knullig en ik snap ook heel goed dat dit nogal vreemd over komt.

Mocht je willen dat ik nog even nakijk of het écht wel goed is gegaan met de opzegging, dan doe ik dat uiteraard graag zodat ik je gerust kan stellen. Zou je in dat geval de gegevens van je moeder (inclusief het telefoonnummer waar het om gaat) in willen vullen in het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

De reden is niet alleen wat je benoemd Maja, wij hebben als nabestaanden inmiddels 3 x een opzegging moeten doen. De eerste én tweede keer hebben wij bevestiging gekregen dat het bericht van overlijden was binnengekomen. Zelfs middels een brief, geadresseerd aan "De erven van….” . Om vervolgens de rekeningen te ontvangen. Eén keer een overlijden doorgeven zou in onze optiek voldoende moeten zijn.