Beantwoord

Na netwerk werkzaamheden KPN op 28-10-2022 werkt de telefoon niet meer.

  • 1 November 2022
  • 12 reacties
  • 80 keer bekeken

De telefoon heeft altijd gewerkt. Telefoon is aangesloten op een Fritzbox! 7360.
Zowel inkomende als uitgaande telefonie geeft ingesprekstoon.
tevens geeft het model onderstaande foutmelding: “The last outgoing call failed due to an error in the telephone network”. Modem al gereset maar geen oplossing.

 

Waar gaat het fout

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 4 November 2022, 08:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ojee @Pieters JD, niet zo handig dit 🙁

Dit soort problemen kan je, als je een KPN modem aangesloten hebt, zélf aanpakken met de servicetool voor het oplossen van problemen met telefonie. Die werkt echter niet als je een Fritzbox aangesloten hebt, dus ik wil graag vanaf onze kant voor je aan de slag 🙂

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het nummer waar het om gaat noteren!

 

Profiel is aangevuld. Klantnummer 

Het gaat om vaste telefoon nummer ***

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Het gaat om vaste telefoon nummer xxxxxxxxxx

Je kan beter je telefoon nummer weghalen voordat er iemand grappen uithaalt

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een poging gewaagd van af onze kant @Pieters JD, maar ik kreeg ene rare melding en ben er dus niet zeker van of het goed is gegaan. Zou jij je modem nog eens opnieuw op willen starten en dan na iets van een half uur willen kijken of het dan weer goed gaat met de telefonie?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel  🙂

Meerdere malen dit geprobeerd te doen, zonder oplossing van het probleem 


In het begin lijkt het dat het goed gaat, maar als je dan een ingaande test call probeer te doen hoor je wel bij de beller dat hij overgaat en vervolgens krijg je allerlei tonen. 
 

Als je probeer te bellen, krijg je wel een kiestoon en vervolgens een soort ingesprekstoon

 


 

Reputatie 7
Badge +20

Jammer @Pieters JD 🙁

Heb je nog een KPN Experia Box in huis? Zo ja, zou je dien dan -puur om te testen- aan willen sluiten in plaats van de Fritzbox? Op die manier kunnen we uitsluiten of er iets in je modem niet goed gaat, of dat er toch wat anders aan de hand is! En heb je wellicht ook een ander telefoontoestel dat je zou kunnen testen? Het gebeurt regelmatig dat het toestel zelf kuren vertoont waardoor er problemen ontstaan met het bellen 😬

Ik heb geen ander modem in huis.  DE Fritzbox heeft altijd gewerkt tot aan de omzetting van het IP nummer door KPN.
Lijkt mij dus erg sterk dat het modem spontaan het niet meer doet.
Komplete Lariekoek

Reputatie 7
Badge +20

Wat bedoel je precies met de omzetting van het IP nummer?

Zou je eens kunnen kijken of de juiste sip gegevens nog ingevuld staan in de Fritzbox?

 

KNP heeft op 28 oktober een aanpassing gedaan van het IP-nummer geen idee waarom maar dat was jullie eigen mededeling. Sinds die tijd werkt de telefoon niet meer en zijn we dus telefonisch onbereikbaar.  Wij hebben al jaren het abonnement via Xs4all voor internet en daarnaast bellen via kpn (zonder problemen)   

Ik heb verder geen aanpassingen gedaan in met modem.  
Het sip staat nog steeds ingevuld.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dan kan het goed zijn dat er toch iets anders aan de hand is, waardoor er iets niet goed gekoppeld is 🙁

Ik wil je aanraden om de klantenservice van XS4ALL te bellen via 0203987666, ze zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 10.00 tot 17.00 uur. Vanuit daar zullen ze alles goed met je kunnen bekijken!