Beantwoord

Na overstap glasvezel staat telefoon in meterkast, hoe krijg ik die daar uit?

  • 2 January 2023
  • 4 reacties
  • 225 keer bekeken

wij hebben de glasvezelmonteur gehad , de beste man heeft nu onze huistelefoon in

de meterkast geplaatst, wij kunnen nu niet meer bellen,

een oplossing zou zijn  een basistoestel met 2 extra telefoons erbij, dan heb ik op

kantoor ook weer telefoon.  kunt u dit in orde maken, of kan het ook anders?


Ruud Doetjes

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

 

 

icon

Beste antwoord door PeterG 2 January 2023, 15:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Wat vervelend. 

Voor de eindapparatuur (dect telefoon, laptop, televisie e.d.) ben je zelf verantwoordelijk.

Een handset kan wel tot 3 dagen zonder opladen fungeren. Hij hoeft niet 24/7 op de lader.  Dat bekort zelfs het leven van de oplaadbare NiMh batterijen met wel tot 2 jaar (ipv normaal zo'n 5 jaar).

Je kan bijvoorbeeld ook 2 handsets laten alterneren op één oplader. De basis in de meterkast is dan wat onhandig lijkt me.

Ook zijn de handsets natuurlijk niet plaatsgebonden. Als er overdag niemand in de woonkamer is, maar in het kantoor, kun je die handset daarnaar toe meenemen.

Je kunt overwegen om een los basisstation te kopen en al je huidige handsets daarop aan te melden. Het huidige basisstation wordt dan alleen een lader.
Deze is het goedkoopste te krijgen bij de kpn consumentenwebshop. Overal elders kom  ik 'm minstens 10 € duurder tegen.

Verder zou je nog een nieuw setje (als je huidige al 10 jaar of ouder is) of een extra handsetje kunnen kopen. Die zijn het best van het merk Gigaset. Bv bij BCC, Mediamarkt, Bol etc.

Hoi @Los kabeltje .  Welkom op het forum.

@PeterG  heeft een heel mooi uitgebreid antwoord geschreven. Kun je hier mee uit de voeten?

Dank,ga ik doen.

Prima ga ik doen.