Beantwoord

Nummerweergave inkomende gesprekken nieuwe (vaste) telefoon werkt niet

  • 3 January 2023
  • 8 reacties
  • 1177 keer bekeken

Ik heb een nieuwe draadloze huistelefoon Amplicomms BigTel 1500S BNL Senioren gekocht.

Probleem: er is geen naam/nummer weergave bij een binnenkomende oproep.

Bij mijn oude toestel werkte dat echter wel.

In de handleiding van het nieuwe toestel staat;

deze functie is beschikbaar als u zich heeft aangemeld bij de Beller lijn Identificatie service met Belgacom’.

Vraag: Is het mogelijk om bij een binnenkomende oproep naam/nummer weergave op dit toestel te krijgen met een BelBudget abonnement van de KPN? En hoe moet ik dat dan in (laten) stellen?

Graag een reactie.

 

 

icon

Beste antwoord door GeSp 19 January 2023, 00:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Misschien heb je hier iets aan:

 

Misschien heb je hier iets aan:

 

Bedankt voor je reactie.

Reputatie 4
Badge +4

Graag gedaan. Maar biedt het ook de oplossing?

Wij zitten met hetzelfde probleem. Dan met een Amplicomms BigTel 1582 gecombineerd met een glasvezelabonnement. Ik heb gesproken met iemand van Amplicomms en die adviseert de provider te vragen of de caller id wel geactiveerd is. Kunt u dat uitzoeken?

 

Reputatie 4
Badge +4

@Nieuwenhuizen1 en @Hilligie:

Als jullie het gegeven antwoord goed doorlezen dan staat er:
Er zijn twee soorten nummerherkenning:

Dual Tone Multi Frequency (DTMF) en Frequency Shift Keying (FSK)

Alleen KPN gebruikt DTMF. Jullie toestellen zijn gemaakt voor Belgacom. Die gebruikt FSK voor nummerherkenning. In de gebruiksaanwijzing van jullie toestellen staat nergens iets over DTMF. De conclusie kan dan worden getrokken dat jullie toestellen dus niet geschikt zijn voor nummerherkenning van KPN.

Dus ja, KPN heeft caller id wel geactiveerd, maar jullie telefoontoestellen kunnen dat niet ontvangen omdat die alleen FSK aankunnen.

☝ dat inderdaad

En mocht je een andere willen kopen…. Dit merk werkt ook niet met de nummerweergave bij kpn.

De senioren DECT telefoon Gigaset E290 is wel geschikt (heb tenminste geen klachten erover gelezen mbt kpn aansluiting).

In een fysieke winkel halen maakt eventueel ruilen makkelijker!

In winkel en online te koop bij o.a. Mediamarkt.

Ook de senioren set Fysic FX-8025 is geschikt voor de nummerweergave (DTMF) bij KPN. Dit is een combinatie van bureautelefoon (tevens dect basis) + een extra dect handset. (gebruikershandleiding , pagina 25 met betrekking tot nummerweergave DTMF en FSK.)

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Nieuwenhuizen1 en @Hilligie 

 

Zojuist heeft @Niet in gebruik de oplossing gepost om nummerherkenning voor de Amplicomms Bigtel 1502 aan te zetten, hopelijk werkt dat ook op het type dat jullie hebben, zie hier:

 

Hallo @GeSp, @Nieuwenhuizen1 en @PeterG,

‘Onze’ verkoper van Amplicomms Bigtel 1582 had ook de oplossing van @Niet in gebruik aangedragen. Helaas werkte ook dat niet. Met de verkoper overeengekomen dat wij de Amplicomms terug konden doen. Nu een Gigaset E290 in aangeschaft: geen problemen meer!