Beantwoord

Overstappen, verhuizen verpleeghuis en nummerbehoud

  • 6 November 2022
  • 7 reacties
  • 211 keer bekeken

In verband met een verpleeghuisopname is er sprake van zowel een verhuizing, als van een overstap naar Ziggo (het verpleeghuis heeft Ziggo). Om het nummer te behouden heb ik een half jaar lang het KPN abonnement (in overleg met KPN) aangehouden.

Hoe moet dit worden geregeld? Het nummer moet worden behouden.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Remco van KPN 6 November 2022, 12:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo Dienke, welkom op het forum! Dan is het goed dat je even contact zoekt en ik help graag. Even samenvattend en voor mijn beeldvorming: er is nog een abonnement van KPN actief en je wil op de nieuwe locatie alle diensten onderbrengen bij Ziggo. In die situatie moet je dan via Ziggo een verzoek indienen voor het overnemen van het telefoonnummer. Zodra het abonnement van Ziggo dan actief is zal het nummer van KPN dan worden overgezet en zal het het oude abonnement bij KPN worden stopgezet. Loopt er al overnameverzoek vanuit Ziggo?

Nee. Dan zal ik dat morgen gaan regelen. De verhuizing is pas eind november. Eerder kan Ziggo waarschijnlijk ook niets doen.

Bedankt  voor je antwoord.

Groeten …

Reputatie 7
Badge +13

Dan wens ik je veel succes met de verhuizing Dienke en mochten er nog vragen openstaan na jouw gesprek met Ziggo laat het dan weten! 

Hallo

 

Ziggo heeft alleen uitgebreidere abonnementen, waardoor ook tv of internet moet worden afgenomen. Daar maakt/ kan mijn moeder geen gebruik van (maken).

Het zorgcentrum heeft aangegeven dat we gebruik moeten maken van Ziggo.

Ik vraag me af of het KPN abonnement kan worden verhuisd naar een ‘Ziggo-verzorgingscentrum’.

Ziggo kan alleen maar telefoon leveren via internet (via het modem).

Je moeder heeft nu een ouderwetse telefoon aansluiting zonder internet van kpn? Dan kan dat mogelijk niet verhuisd en op het nieuwe adres alleen i.c.m. internet (net als bij Ziggo).
Een PSTN abonnement zal niet meer verhuisd worden. Ook bij kpn zal het dan dus (alleen) i.c.m. internet zijn. 
Maar het kan dan wel een VoIP only abonnement worden. Wel via modem dus, maar met maar 1 Mb/s internet voor bellen. Dat is dan wel dezelfde prijs als het oude PSTN bellen abonnement.

Maar… het huis heeft aangegeven het via Ziggo te doen. Is er dan überhaupt wel een aansluitpunt voor KPN ?????

​​CC @Remco_ .

Reputatie 7
Badge +12

Ziggo kan alleen maar telefoon leveren via internet (via het modem).

Je moeder heeft nu een ouderwetse telefoon aansluiting zonder internet van kpn? Dan kan dat mogelijk niet verhuisd en op het nieuwe adres alleen i.c.m. internet (net als bij Ziggo).
Een PSTN abonnement zal niet meer verhuisd worden. Ook bij kpn zal het dan dus (alleen) i.c.m. internet zijn. 
Maar het kan dan wel een VoIP only abonnement worden. Wel via modem dus, maar met maar 1 Mb/s internet voor bellen. Dat is dan wel dezelfde prijs als het oude PSTN bellen abonnement.

Maar… het huis heeft aangegeven het via Ziggo te doen. Is er dan überhaupt wel een aansluitpunt voor KPN ?????

​​CC @Remco_ .

9/10 keer wel maar heeft de technisch dienst besloten dat het makkelijker is om daar geen gebruik van te maken. Hun moeten dan vaak vanuit de ISRA doorpatchen op een patchpaneel naar de kamers toe. Vroeger had natuurlijk iedereen pstn dus kan me niet voorstellen dat KPN niet aanwezig is. 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo

Ziggo heeft alleen uitgebreidere abonnementen, waardoor ook tv of internet moet worden afgenomen. Daar maakt/ kan mijn moeder geen gebruik van (maken).

Het zorgcentrum heeft aangegeven dat we gebruik moeten maken van Ziggo.

Ik vraag me af of het KPN abonnement kan worden verhuisd naar een ‘Ziggo-verzorgingscentrum’.

 

Dat is natuurlijk bijzonder vervelend. Het nummer kan sowieso wel overgenomen worden maar dan zit je moeder dus wel met een abonnement waar ze niet volledig gebruik van maakt. Er zit dus in zijn geheel geen aansluiting van KPN in die kamers?