Beantwoord

Vast Bellen toevoegen aan KPN ID lukt niet

  • 17 February 2021
  • 7 reacties
  • 110 keer bekeken

Ik wil mijn Vast-bellen abonnement koppelen aan mijn Prepaid abonnement (KPN ID).
Er word gevaagd naar het klantnummer. Dit nummer zou op de maandelijkse factuur staan.
Maar ik kan geen klantnummer op mijn facturen (Vast bellen) ontdekken.

 

Met vriendelijke groet,

Jan Scheltema
 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 19 February 2021, 11:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Scheltema , wat voor soort ‘vast bellen’ heb je, via een modem of ‘ouderwets’ via een PTT-aansluitpunt?

 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Scheltema, als je een los analoog vast telefoonnummer hebt, dan kan dat niet worden gekoppeld aan de MijnKPN omgeving.

Goedemorgen Jeroen dB,

 

Bedankt voor uw antwoord.

Volgens mij heb ik een “ouderwets” PTT aansluitpunt. De telefoon zelf is draadloos (KPN  Chicago 900L).

Mijn laptop / internet is aangesloten aan mijn modem, maar mijn telefoon niet.

Dat betekent dus dat ik mijn abonnement “Vast bellen” helaas niet kan koppelen aan mijn Prepaid-abonnement.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Scheltema  Je hebt dus ook internet thuis. Bij KPN?

Is de telefoon dan samen met het modem via een DSL splitter aangesloten op het PTT/KPN aansluitpunt? Is dat een bewuste keuze (bijvoorbeeld ivm een alarm)?

Zo niet, dan is het een onnodig dure oplossing. PSTN analoog bellen is veel duurder dan Internet+bellen via het modem. Tevens beperkt de splitter de snelheid van het internet signaal. Welk modem heb je in gebruik?

Goedemiddag Ruud,

 

Bedankt voor jou reactie.

Ik heb internet bij Solcon. Mijn modem is aangesloten op het PTT / KPN aansluitpunt. Dit is geen

bewuste keuze. Ik heb een Fritz!Box modem. Ik heb mij nooit zo verdiept in al die verschillende

abonnementen. Bovendien ben ik nogal honkvast. Ik zal niet gauw overstappen. Tegenwoordig kijk ik ook TV via internet. Dat gaat prima.

 

Groet Jan Scheltema

Hmm,

Internet en TV via Solcon. Modem op PTT/KPN aansluiting. 

Maar dus niet de telefoon in de modemaansluiting Phone? Dan zal er nog een splitter zoals op de foto van @RBxx  zijn. Dan kan je ook nooit snel internet krijgen; max. 14 Mb/s.

Telefoon nog op de analoge aansluiting met pstn abonnement. (Belbasis?)

Dan is prijzig. Je bent dan ca. 10 euro meer kwijt aan abonnement dan je telefoon ook, via Solcon, via je internet te laten lopen.

Ik heb een aanvullende vraag: Uit het antwoord van Jeroen_db zie ik dat mijn moeder dezelfde situatie heeft (los analoog nummer), dus kan ik het niet koppelen aan haar KPN-ID. Prima, maar ik wil een binnenkomend nummer blokkeren op haar analoge lijn, en dat kan ik alleen via de MijnKPN app, waaraan ik dus haar “vast bellen” abonnement niet kan toevoegen. Catch22 of is er een oplossing voor het blokkeren van nummers die binnenkomen op de analoge lijn?

mvg

Gert Bultman