Beantwoord

Vaste KPN telefoon werkt sinds 4 weken niet meer

  • 28 January 2023
  • 9 reacties
  • 229 keer bekeken

Badge

Beste KPN,

heb al heel lang een KPN-abonnement (Vaste tel., TV en internet), op een Experia Box V10.
Sinds een week of 3, 4 doet de vaste tel. het helemaal niet meer. Ik heb vanalles geprobeerd
t/m '’een nieuw vast toestel'’, maar NOG niks. ALLE lampjes branden, op de Experia Box.
Mijn vaste tel. zit met een groen stekkertje in de modem, en met een zwart in de andere
verbinding naar een stekker.

Misschien weet u wat er aan de hand is?
Alvast bedankt,

Odile P.

Admin: Privégegevens verwijderd

icon

Beste antwoord door Odile Peters 29 January 2023, 22:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heb je al geprobeerd hem van telefoon poort 1 naar 2 te steken of van 2 naar 1? Staat de telefoon direct naast  het modem?

Badge

Ja, van poort 1 naar 2, en andersom.. ook geprobeerd. De afstand tussen telefoon en modem is ongeveer 40, 50 cm (allebei op tafel)

Reputatie 7
Badge +18

Hi @Odile Peters en welkom op het forum! Erg gek dat de telefonie het helemaal niet meer doet en goed dat je zelf al wat zaken geprobeerd hebt. 

Heb je wel andere manieren om te bellen/contact te hebben? Een mobiel abonnement bijvoorbeeld? Dan kun je namelijk ook met ons bellen via 0800-0402. Voor storingen zijn we 24/7 bereikbaar, dus spreek in dat je een storing hebt en dan krijg je vanzelf iemand aan de lijn. 

Kijk voor de zekerheid in je MijnKPN ook of vaste telefonie nog wel bij je abonnement inbegrepen zit. 

Mocht dat allemaal kloppen en/of mocht bellen niet lukken, wil je dan ook je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven als je dit gedaan hebt? Ook hoor ik dan graag wat er precies gebeurt als je de vaste telefonie gebruikt. Hoor je ook geen gesprekstoon? Is het helemaal stil? 

Reputatie 7
Badge +12

Aigh dat is jammer dat het dan niet werkt, wat bedoel je met “een nieuw toestel” zo tussen haakjes? 
Als je toestel goed is, de kabel tussen toestel en modem goed is en je wel gewoon internet hebt kan het eigenlijk enkel aan KPN liggen. Het modem of de achterliggende SIP zouden misschien niet lekker kunnen zijn. 

Badge

Dat nieuwe vaste toestel  (eigenlijk hoefde het niet tussen haakjes.. je hebt gelijk), was via Bol.com besteld -en erbij stond 'geschikt voor oa KPN'! Heb het al teruggestuurd want de situatie bleef hetzelfde.
Daarom begon ik ook te denken '’zou de Experia Box versleten kunnen zijn (??)' -hoewel alle lampjes wél branden. In okt. en nov dec. viel wél vaker ALLES even uit -dus TV, internet en telefoon, (dan zag ik enkele of een rood lampje en wachtte af, na 5 min. ofzo weer groen! NU valt de TV en internet niet
meer uit. Maar nu de vaste telefoon continu. (zonder dat er een lampje rood is dus).
Misschien komt dit vaker voor.. ? (En 'SIP' - daar weet ik minder nog van ….)

Badge

Beste Sanne,

ja het is helemaal stil - niets. Het 'lichtbeeldje' bovenop (waar KPN opstaat, mijn naam, Menu en Intern) is wél nog in orde. Het lampje gaat aan wanneer ik de hoorn eraf neem, zoals altijd. MAAR vervolgens: niets. Inderdaad..omdat ik vanalles geprobeerd heb begon ik te denken 'dat er ergens iets mis is in de achterliggende leidingen (?), óf dat de modem eventueel versleten is (?)
Ik had in okt, nov en dec '22 al af en toe 5 minuten uitval van álles (met rood lampje.
Dan wachtte ik gewoon tot het weer groen werd.
NU heb ik dát niet meer - maar wel de hele vaste tel.verbinding 'dood'’.

Ik heb wel een (oud) mobieltje gelukkig -prepaid.

Zal eventueel eens zien hoe dat gaat -via een 'hulplijn' van KPN,
zoals je beschrijft. (niet nu ..beetje laat).  Ik wacht even af -eventueel
komt de monteur ook met een idee! Dank allebei.

ps/ Ja 'Forumprofiel is bijgewerkt, hopelijk oké)
Klantnr: **********


Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb wat ideeën maar hier op het forum ben ik niet meer dan een mede-klant. Dus ik kan niet uw gegevens zien op uw forumprofiel en ook niks voor je nakijken. Dus mijn tip zou zijn om of je forumprofiel in te vullen of even bellen met 0800-0402. 

Badge

Beste H. oké ..dan zal ik dat inderdaad gaan doen morgen!

(Had het al veel eerder moeten doen maar ja).
Ook jij bedankt, alvast.

Badge

Beste medewerkers, de telefoon doet het opeens weer! Waarschijnlijk was het inderdaad iets
búiten mijn huis. Het heeft geholpen dat ik Klantenservice schreef!
In elk geval erg bedankt, blij mee!