Vraag

Vaste lijn blijft nummer bellen waardoor hoge kosten

  • 16 February 2021
  • 18 reacties
  • 253 keer bekeken

Hoge telefoonrekening door het ongewild bellen naar 06-53141414. KPN kan hier niets aan doen, maar hoe kunnen we dit stop zetten? Wij merken niet dat onze vaste lijn dit nummer telkens belt. Soms 3 kwartier lang en dan elke 2 seconden a €0.16 per keer.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Dat is het nummer van de (voorheen) sms computer, bestaat dat ding nog ? Blijkbaar, of zo niet, waarom wordt dat nummer opgenomen (maakt verbinding).

Wat voor telefoon is er aangesloten, haal die eens los cq gebruik een andere telefoon.

Reputatie 7

Soms 3 kwartier lang en dan elke 2 seconden a €0.16 per keer.

What?!!! Dat is dan €216,-

Wat voor een toestel gebruik je? (Merk en type)

Volg de tip van @KeesYagi op en haal die telefoon los.

Wat mij weer opvalt, blijkbaar heb je contact opgenomen met kpn en dit nummer genoemd ?

Dan kan ik me voorstellen dat daar iemand aan de telefoon zit die dit nummer niet direct herkent, maar zou wel te vinden moeten zijn in het kpn handboek van de helpdeskmedewerker cq computerdatabase dan wel via een algemene www zoekmachine. En als het om een normale vaste lijn gaat kan dit alleen veroorzaakt worden door een toestel thuis. Dat zou ook een huis alarm centrale kunnen zijn. En dat dit apparaat dan maar gewoon blijft bellen is ook niet erg handig gedaan, geprogrammeerd.

Reputatie 7
Badge +21

Dat is het nummer van de (voorheen) sms computer, bestaat dat ding nog ? Blijkbaar, of zo niet, waarom wordt dat nummer opgenomen (maakt verbinding).

Wat voor telefoon is er aangesloten, haal die eens los cq gebruik een andere telefoon.

Dat is precies hetzelfde wat ik in dit topic heb gezegd tegen @Wendyvdwijst .

Gezien de naam praten we hier over hetzelfde geval lijkt me.

Die rekening was inderdaad boven de €200 helaas en daar krijgen we helaas niks van terug. Voor nu de vaste lijn maar eruit gehaald. 

Dat is precies hetzelfde wat ik in dit topic heb gezegd  . . .

Goed gezien, ik heb daar best wel een beetje hekel  aan als dat gebeurd, maar misschien heeft de vraagsteller de reacties niet gezien ?

Ik heb het nummer zojuist gebeld en er wordt idd opgenomen en de klassieke geluiden zijn duidelijk hoorbaar, het is dat ik geen computer met modem heb klaar staan anders zou ik het nog eens proberen. In den beginne van de mobiele telefoons stuurde ik sms berichten met een modem naar mensen die dan soms erg verbaasd reageerden.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @vanderwijst @Wendyvdwijst 

Maar wat voor een toestel gebruik je? (Merk en type)

Die rekening was inderdaad boven de €200 helaas en daar krijgen we helaas niks van terug.

Dat valt me tegen van kpn, ze hebben de dienst buiten werking gesteld maar laten het nummer bestaan en opnemen.

De belkosten blijven binnen kpn dus bij het geld terug geven verliezen ze er niet op.

Voor nu de vaste lijn maar eruit gehaald. 

Wat voor apparaat en/of telefoon zat er op ?

Reputatie 7
Badge +21

Dat valt me tegen van kpn, ze hebben de dienst buiten werking gesteld maar laten het nummer bestaan en opnemen.

De belkosten blijven binnen kpn dus bij het geld terug geven verliezen ze er niet op.

Nee Kees, ergens in 2014 is dat overgenomen door de OrcaGroup, zie dit oude topic: klik hier

Voor meer info over hun alternatieve product kun je kijken op www.smsanaloog.nl.

Telefoon is een gigaset A130.

Wij hebben in onze telefoon gekeken en het gebelde nummer kunnen wij in onze telefoon ook niet terugvinden tussen de gebelde nummers. We zullen eens contact opnemen met Orca Group. Misschien dat ze daar duidelijkheid kunnen geven. We balen ontzettend van die hoge telefoonrekening en dat er eigenlijk geen oplossing is voor dit probleem.

 

Reputatie 6
Badge +8

Ik zou in ieder geval in dat toestel de SMS functionaliteit volledig uitschakelen.

Ik denk dat dat nummer is ingesteld als de SMS centrale.

Zit die telefoon rechtstreeks op het modem of gaat er nog een kabel ergens anders naar toe . . .?

Het is een 4punt stekker en loopt niet via het modem

 

Reputatie 7
Badge +21

 @Wendyvdwijst , in het andere topic sprak je van een oud alarmsysteem. Weet je zeker dat alles daarvan volledig is afgekoppeld?

O, een lijn naar buiten zonder kastje dus, zoals dat voorheen altijd het geval was.

Telefoon is een gigaset A130.

Die heeft geen sms functie voor zo ver ik het kan zien.

De lijn kan best nog ergens een aftakking hebben, naar het oude alarmsysteem bv ?

Dan wel, als het een  goed alarm systeem is dan gaat de lijn eerst naar het alarmsysteem en dan naar de telefoon, ivm de voorrang.

@RBxx ik stop er mee :-)

Bedankt voor jullie meedenken!