Vaste nummer is opgeheven bij Caiway, KPN kan pas aansluiten op 2 januari

  • 27 December 2022
  • 3 reacties
  • 58 keer bekeken

Beste Forumleden,

 

Ik zit met het volgende;

 

Ik ben overgestapt van Caiway ( glasvezel) naar KPN ( koper) met een alles in 1 pakket ( vaste lijn, internet + tv. Abonnement start 2 januari, echter door een interne fout bij Caiway is mijn vast nummer al opgeheven. Caiway gebeld, zij kunnen het nummer niet meer terug halen voor 2 januari. KPN gebeld, zijn kunnen het nummer pas 2 januari in gebruik nemen. Caiway terug gebeld en een keer goed boos gedaan. Blijven volhouden niks te kunnen doen. 

 

Ik zit nu dus met een opgeheven telefoon nummer wat ik een hele week niet kan gebruiken. Terwijl ik dat nummer gewoon nodig heb!!! 

 

Het lijkt mij dat het gewoon mogelijk moet zijn om de start datum contract van 2 januari naar zo snel mogelijk om te zetten. Nummer is al beschikbaar en ik wil geen hele week meer moeten wachten! Als is het maar iets ter overbrugging. 

 

Met vriendelijke groet,

Aart Pieter

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Hoi @Aart93, welkom bij ons op het forum. Dat is een hele vervelende situatie inderdaad, zo ben je een aantal dagen niet bereikbaar.

Vaak is de installatiedatum de eerste mogelijke datum dat het ook echt aangesloten kan worden, doordat er ook buitenshuis dingen moeten worden voorbereid voor de aansluiting. Of dat in jouw situatie ook het geval is kan ik zo niet zeggen, er staan geen gegevens op je profiel dus ik kan alleen speculeren.

Om het snelste duidelijkheid te krijgen kan je ons het beste bellen op 0800-0402. Dan kan iemand direct de mogelijkheden samen met je bekijken. Als daarbij wordt aangegeven dat het niet mogelijk is, hebben wij ook geen andere opties.

Uiteraard al enkele keren gebeld. Datum is toen der tijd gekozen vanuit Caiway. Kpn gaf toen al 5 december op als 1e mogelijkheid. Ik had tevens nog een losse internet + tv abbo via het koper lopen, dus alles zal extern ook voorbereid zijn. Kan mij goed voorstellen dat het niet helemaal volgens de procedures is. Maar het lijkt me dat het vooral iets boekhoudkundigs wat de mogelijkheden tegen houd. Had gehoopt op wat flexibiliteit. 

Reputatie 7

Dank je voor de gegevens @Aart93, daarmee heb ik voor je gekeken. Bij je eerste bericht leek het om een volledige aanvraag te gaan, maar zo te zien is er al een KPN abonnement actief op het adres en wordt er nu een telefoonnummer aan toegevoegd. 

Ik weet niet precies wat voor abonnement je had bij Caiway, ik vermoed dat het een abonnement was waarbij een maand opzegtermijn van toepassing was. Dat zij daardoor het nummer niet voor 2 januari kunnen laten gaan. Was er naast de aanvraag bij ons ook een opzegging gestart bij Caiway? Dat is het enige wat ik me kan voorstellen waardoor het nu al niet meer werkt.

Met de gegevens heb ik ook gekregen of wij iets kunnen vervroegen, maar dat is helaas het geval.