Beantwoord

Vaste telefonie werkt niet meer na harde reset Experia box v10a

  • 12 September 2022
  • 2 reacties
  • 429 keer bekeken

Hallo,

Ik heb mijn Experia box v10a een harde reset gegeven omdat ik de wifi wilde uitschakelen, maar het wachtwoord was vergeten. 

Na de reset kreeg ik toegang tot de instellingen en heb ik de wifi uit kunnen schakelen. Echter, de vaste telefoon doet het nu niet meer. Zowel bij inkomende als uitgaande gesprekken krijg je een ingesprektoon.

Viel me wel op dat in de instellingen (Telefonie → Telefoonnummer) de optie "Telefonie op het modem uitschakelen" na de reset was aangevinkt en dat er geen telefoonnummer in de tabel staat. Maar ook na het uitvinken werkt de telefoon nog steeds niet en werd nog steeds geen telefoonnummer getoond.

Wat ik heb geprobeerd:

  • Stekker uit stopcontact
  • Zachte reset via de instellingen (Administratie → Herstarten)
  • Via KPN.com (Home →Service & Contact → Vast Bellen → Problemen met Vast Bellen) de servicetool gebruikt, maar deze kon de verbinding niet controleren.
  • Ook telefonisch (0800-0404) was het niet mogelijk het probleem te verhelpen omdat de verbinding niet kon worden gecontroleerd, dus kreeg ik via SMS een link om de Experia box via de KPN website te resetten en vervolgens werd de verbinding verbroken.
  • Een harde reset via de website werkte echter niet.
  • Een harde reset via de instellingen (Administratie --> Herstel/Opslaan/Instellingen uploaden → Terug naar fabrieksinstellingen) kon wel worden uitgevoerd, maar dat loste het probleem niet op. De optie "Telefonie op het modem uitschakelen" werd na de reset overigens opnieuw aangevinkt.

 

Wat kan ik nu nog doen om dit probleem te verhelpen?

 

Groet,

 

Chris

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 September 2022, 12:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hallo @CJ Verstrepen , het klantnummer is 0800 0402 en niet 0800 0404, vermoedelijk een typefout.

Gewoon nog een keer bellen en vragen of ze de telefoonlijn willen synchroniseren met jouw modem, dan moet het weer werken.

Zo hebben ze het bij mij ook opgelost van de week.

 

Badge

Hallo JanD wat een oplossing. Heb net gebeld en alles doet het weer. Dank je wel voor de tip