Beantwoord

Werkt de telefoon nog als je de stroom van je Experia Box af is?

  • 19 December 2022
  • 4 reacties
  • 81 keer bekeken

Expediabox is van het stroom af 

en als je dan naar het vaste nummer belt krijg je een ingesprektoon .. klopt dat?

icon

Beste antwoord door Joris62 19 December 2022, 22:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ja @RodeLady , dat klopt. Die zogenoemde 'vaste nummer' heeft namelijk inmiddels een internet verbinding, dus die Experiabox, nodig om te werken. Is er een speciale reden, dat die box van het stroom af is?

Dank voor je antwoord, duidelijk en heldere uitleg

geen speciale reden. 

Reputatie 7
Badge +24

Bij een stroomstoring heeft u dus geen telefoon. Tenzij u de Experiabox voed door middel van een UPS. Dat is een stekkerblok met accu.

Hier een APC 325VA. Ik heb er toevallig vorige week nog een nieuwe accu in gedaan. Zo'n accu gaat ongeveer anderhalf jaar mee.

Oude foto, de Experiabox is inmiddels vervangen door een KPN Box 12.

Handig, @Nick83 .😀.

De meeste mensen hebben echter een DECT. Die doet het ook niet bij stroomuitval en de basis staat niet altijd zo in de buurt van zo'n ding en het modem.

In de 8½ jaar dat ik nu op dit adres woon is in het eerste jaar 1 x de stroom kort weggeweest. Ca. 30 minuten op een (voor mij) vroege zaterdagmorgen.

Maar ja. Voor dat soort situaties hebben we de mobiel natuurlijk. Wat mijn hoofdtelefoon is. De vaste gebruik ik niet. Heb wel een nummer, maar vast is mij te duur in gebruik.