Beantwoord

1 Superwifi punt aansluiten op de Box 12

  • 28 December 2021
  • 15 reacties
  • 1206 keer bekeken

Hoi,

Misschien is de vraag al eens gesteld, maar toch..

Ik heb sinds kort een nieuwe modem kpnbox 12 en 1 superwifipunt.

Nu krijg ik het wifipunt wel aan de praat kort bij de modem maar als ik deze verplaatst naar de zolder dan geeft hij een rood lampje van geen verbinding.

Nu is dus de vraag kun je 1 wifipunt icm met de wifi op de modem gebruiken? Ik heb geen belang bij 2 wifipunten terwijl er op de modem er al een zit.

icon

Beste antwoord door DennisA78 30 December 2021, 08:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het kan wel. Maar ze moeten wel bij elkaar in de buurt blijven. Anders moet je hem met een kabel aansluiten. Dan kan je hem op zolder plaatsen.

Hallo @SpekkieH als je deze draadloos aansluit op zolder en brandt rood is hij de verbinding kwijt.

Hij kan ook oranje branden, dan staat deze te ver weg van de modem en zakt je wi.fi snelheid.

Het mooiste zou zijn het wifipunt bekabeld op de modem aan te sluiten.

@SpekkieH Wat is de reden waarom je de KPN "SuperWifi" wil gaan gebruiken als ik dat vragen mag?

Het bereik van je Wifi vergroten, de snelheid verbeteren of de Wifi stabiliteit waarborgen?

De reden voor mijn vraag is dat ik waarschijnlijk 2 "SuperWifi" punten wil aanschaffen om mijn Wifi stabiliteit te waarborgen vandaar…

Mvg

De bedoeling was/is om de wifi op zolder te verbeteren ivm met de vele online lessen /zoom meetingen van mijn zoon. Ik gebruik nu een tp link range extender maar als het een beetje druk op het netwerk is klapt deze er steeds uit. En bekabeling is niet direct een optie.

Hallo @SpekkieH een range-extender is altijd een slechte optie, stuurt wel de wifi verder weg, maar halveert de snelheid omdat een extender niet full-duplex kan communiceren. Het is net als met de walkie-talkies, je moet altijd over roepen voordat de ander weer kan reageren.

Tip: plaats het wifipunt eens halverwege, dus op de 1e verdieping i.p.v. op de zolder, grote kans dat je nu wel een goed bereik krijgt, het is even experimenteren welke plek de juiste is, oranje lampje, signaal te zwak, groen lampje, goede verbinding.

Succes.

 

 

@JanD goede tip.

Ga er morgen ff mee aan de slag!

Hallo @SpekkieH , laat s.v.p. even de (goede) afloop weten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @SpekkieH een range-extender is altijd een slechte optie, stuurt wel de wifi verder weg, maar halveert de snelheid omdat een extender niet full-duplex kan communiceren. Het is net als met de walkie-talkies, je moet altijd over roepen voordat de ander weer kan reageren.

Bij de goedkope dingen van 15 euro is dat wellicht zo. Maar er zijn ook duurdere modellen die beter in elkaar zitten en niks onder doen voor een SuperWiFi.

Feitelijk is een draadloos geplaatste SuperWiFi ook gewoon een range-extender. Maar ze kunnen met elkaar samenwerken, dus noemen we het een mesh systeem. Maar qua werking is een draadloos geplaatste SuperWiFi gewoon een range-extender.

Hallo @Nick83 , ‘dat wèl natuurlijk’ om Jaap Stokvis te citeren uit ‘Toen was geluk heel gewoon’.:relaxed:

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi,

Misschien is de vraag al eens gesteld, maar toch..

Ik heb sinds kort een nieuwe modem kpnbox 12 en 1 superwifipunt.

Nu krijg ik het wifipunt wel aan de praat kort bij de modem maar als ik deze verplaatst naar de zolder dan geeft hij een rood lampje van geen verbinding.

Nu is dus de vraag kun je 1 wifipunt icm met de wifi op de modem gebruiken? Ik heb geen belang bij 2 wifipunten terwijl er op de modem er al een zit.

 

Heeft de Box12 de benodigde software dan al binnen? SGEJ10000448

Werkt de Superwifi draadloos in de buurt van de Box12?

Als die update nog niet binnen is, is die Superwifi helemaal nog niet draadloos te verbinden. 

 

 

@DennisA78 

Ik heb versie sgej10000312.

Enig idee hoe ik die kan updaten, volgens Google zou dit automatisch moeten gebeuren?

Als ik het wifipunt bedraad aansluit wordt die wel gezien, ook door de app. Haal ik de kabel eraf dan gaat het lampje eerst groen knipperen en wordt daarna rood. Het wifipunt staat naast de modem.

Reputatie 7
Badge +10

Die update heb je dus nog niet, maar krijg je vanzelf. Verwacht in de 1e maanden van komend jaar.  Je krijgt bercht als je aan de beurt bent.

Tot die tijd kun je 1 enkele superwifi niet zonder kabel aansluiten. Een evt 2e wel, want die communiceert weer de 1e.

 

Dus als je geen kabel kunt leggen naar 1e of 2e verdieping word het voor nu nog 3even niks.

Dan is het of wachten op de update,  of een 2e Superwifi erbij.

@DennisA78 

Dank voor je uitleg. 

Zoals wel eens vaker wil ik weer iets wat nog niet mogelijk is.😃

Jammer dat KPN dit niet aangeeft bij het bestellen en dat ze bij uitleveren van een nieuwe modem deze niet voorzien van de nieuwste updates ☹️

Nogmaals dank!

Tip: plaats het wifipunt eens halverwege, dus op de 1e verdieping i.p.v. op de zolder, grote kans dat je nu wel een goed bereik krijgt, het is even experimenteren welke plek de juiste is, oranje lampje, signaal te zwak, groen lampje, goede verbinding.

Uitstekende tip van @JanD ! De tweede wifi moet wel binnen wifi bereik ([s]van modem[/s] of eerste wifipunt) staan. Dus als je op zolder al geen wifi hebt zal ie het dáár ook niet doen. Maar 1 verdieping lager wel. Bereik wifi is tot zo'n 20 à 25 meter mede afhankelijk van de bouw van je huis. 

Op dit moment kan een “superwifi” geen verbinding maken met de B12 (zoals DennisA78 al vermeld). Daar is dan een kabel of een extra superwifi, die bekabeld op je modem gaat, voor nodig. De eerste superwifi gaat dan bekabeld aan de B12 en de tweede binnen bereik van de eerste draadloos.

@SpekkieH "Wij hebben alles in huis zodat jij altijd en overal verzekerd bent van supergoeie wifi"

Naar mijn mening is KPN nalatig in vergelijking met wat ze aangeven, adverteren, verkopen en in werkelijkheid leveren.

 

Het zou niet zo moeten zijn dat KPN zelf het niet kan waarmaken dat vervolgens de klant uiteindelijk maar (nog meer) moet gaan betalen?

Ik wens je veel sterkte en zal je topic in de gaten houden...