Beantwoord

De firmware van de Box 12 is geüpgraded, maar de 2e SuperWifi doet niet mee

  • 7 February 2022
  • 7 reacties
  • 176 keer bekeken

Reputatie 2

Firmware versie v516 nu in mijn BOX12. Alles ok maar mijn 2e Wifi extender wil niet meedoen.
Ik heb achtereenvolgens:

-de spanning er af gehaald en de stekker er weer in: > resultaat vast groene led-Ui geeft Offlline
-bedraad aangesloten BOX12-en weer opgestart: > resultaat vast groene led -Ui geeft OFFline
-gereset vanuit de UI van BOX12: > resultaat vast groen licht -Ui geeft OFFline 

In alle gevallen lijkt het of hij de firmware eerst download tijdens het starten maar dit lukt dus niet.
(led brandt eerst vast zacht-groen > daarna lange tijd knipperend groen > dan vast blauw  > en daarna weer vast groen)

Wat opvalt is dat de firmware versie verschilt van mijn wél werkende WiFi-extender.
Deze heeft versie 14v2 en de WiFi-extender die het niet doet 11v1. Mogelijk is dit de oorzaak.
Hoe krijg ik de laatste versie erin ? 

 

icon

Beste antwoord door RBxx 7 February 2022, 21:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @GerardM55 

Ik had vorige week ook één SuperWiFi met versie 14v2 en de ander (draadloos) met versie 11v1.
Toen heb ik die laatste ge-reset met het knopje (lang indrukken!) aan de achterzijde. Daarna via kabel aangesloten aan de Box 12 en aangezet. Toen werd z'n versie ge-update en vervolgens weer gekoppeld.

Reputatie 2

OKok ga je tip morgen weer proberen...gr Gerard

 

Reputatie 2

Ik heb het geprobeerd RBxx, maar ipv het knopje indrukken (liukte niet) heb ik het gedaan met een paperclip in het gaatje. De led werd rood en ik heb hem bedraad aangesloten aan de BOX12. Het lijkt of de extender de nieuwe firmware aan het downloaden is en uiteindelijk brandt de groen led vast. Er is ook een verbinding met het netwerk maar de softwarversie is nog steeds 11v1. Ik heb verscheidene pogingen gedaan en ook nog gereset vanuit de BOX12 maar zonder resultaat.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb het geprobeerd RBxx, maar ipv het knopje indrukken (liukte niet) heb ik het gedaan met een paperclip in het gaatje. De led werd rood en ik heb hem bedraad aangesloten aan de BOX12. Het lijkt of de extender de nieuwe firmware aan het downloaden is en uiteindelijk brandt de groen led vast. Er is ook een verbinding met het netwerk maar de softwarversie is nog steeds 11v1. Ik heb verscheidene pogingen gedaan en ook nog gereset vanuit de BOX12 maar zonder resultaat.

Heeft u hem wel een poosje met rust gelaten? Want het duurt vrij lang voor dat de update geïnstalleerd is. 

Reputatie 2

Ok RBxx Ik heb het nogmaals geprobeerd en nu zie ik dat de nieuwe firmware er toch inzit.
Vriendelijk dank voor de assistentie !

 

Gerard

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan @GerardM55 , goed dat het uiteindelijk gelukt is.

p.s. ik doelde ook op het knopje in het reset-gaatje. Sorry voor het misverstand.