Beantwoord

Derde SuperWifi punt installeren lukt niet

  • 24 December 2021
  • 7 reacties
  • 282 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

Sinds 2 jaar hebben wij internet via KPN en 2 Super Wifi, we hebben een derde Super Wifi punt aangeschaft, echter installeren (volgens de handleiding en via de app) lukt niet.

We krijgen de melding op de app: Geen SuperWifi punt gevonden, of na 30 minuten het derde superwifi punt bekabeld en al aan de experia V10 box te hebben gehangen, lampje brandt groen, na ontkoppelen wordt het paars.

Inmiddels heb ik met een collega van de chat gesproken, die mij niet verder heeft kunnen helpen, en vervolgens doodleuk de chat beeïndigd. Niet bepaald klantvriendelijk!

Als ik de app KPN Thuis open staan mijn huidige 2 SuperWifi punten ook niet in de app onder: internetpunten. Wat wel zou moeten.

Kan iemand van KPN met mij contact opnemen, aangezien dit blijkbaar tijdens de installatie van mijn internet is foutgegaan, en wil dat graag opgelost hebben. Als ook de aansluiting van het derde SuperWifi punt.

ps. alle forums over dit onderwerp heb ik reeds gelezen.

Dank,

Mike Muurmans

icon

Beste antwoord door DennisA78 27 December 2021, 20:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Vreemd. Bij paars is hij leeg. Heb je hem al eens gerest? Pinnetje achterop ingedrukt houden tot lampje uitgaat. Hij zou dan de wifi van de andere moeten overnemen. 

 

En anders reset je ze alle 3 even. Los van de kabel en resetten.

  • Dan sluit je eerst de 1e bekabeld aan en wacht je 5minuten.
  • Dan de 2e en 3e bekabeld aan, en laat je ze een kwartier met rust. 
  • Dan nog eens in de thuisapp kijken of je alle 3 ziet. Zo ja, de 2e en 3e weer op hun eigen plek zetten.
Reputatie 1

Vreemd. Bij paars is hij leeg. Heb je hem al eens gerest? Pinnetje achterop ingedrukt houden tot lampje uitgaat. Hij zou dan de wifi van de andere moeten overnemen. 

 

En anders reset je ze alle 3 even. Los van de kabel en resetten.

  • Dan sluit je eerst de 1e bekabeld aan en wacht je 5minuten.
  • Dan de 2e en 3e bekabeld aan, en laat je ze een kwartier met rust. 
  • Dan nog eens in de thuisapp kijken of je alle 3 ziet. Zo ja, de 2e en 3e weer op hun eigen plek zetten.

Hi Dennis,

 

Allereerst dank voor je snelle reactie. Ik heb inmiddels al je stappen doorlopen, en helaas zonder enig resultaat.

Wellicht kan je mij verder, helpen, en zal hier de situatie beschrijven:

  1. de experia box v10 zit in de meterkast, daaraan zit het eerste Super Wifi punt, bekabeld (blijft groen branden, dus werkt naar mijn idee)
  2. het tweede Super Wifi punt zit bekabeld aan de KPN ontvanger (arris; zwart vierkant kastje) voor de TV. Deze bevind zich in de woonruimte. (blijft groen branden en werkt aangezien de TV het doet)
  3. het derde Super Wifi punt heb ik na jouw voorstel losgekoppeld en op een andere plek neergezet in huis. echter daar kleurt het lampje dus paars.

In de KPN Thuis app zijn de 3 Super Wifi punten niet zichtbaar, enkel en alleen de Experia box v10 onder de noemer Modem.

In de KPN Thuis app, heb je onder 3 mogelijkheden, eerste is Overzicht, tweede is Internet en derde is Service.

Bij de tweede tab; Internet staat boven in het volgende:

Netwerkdetails

Wifi op je KPN modem staat uit.

Waarschijnlijk gebruik je een ander apparaat voor je wifi-signaal.

 

Aan mijn experia box v10 zit een zwart kastje gekoppeld (Fast 4360 Air KPN), heb het idee dat het een router is.

 

Hopelijk geeft dit meer inzicht, en hoor graag of je een oplossing hebt?

Groet,

Mike

Aan mijn experia box v10 zit een zwart kastje gekoppeld (Fast 4360 Air KPN), heb het idee dat het een router is.

Hallo @DennisA78 , met bovenstaande gegevens 4G-router voor buitengebied maakt de situatie voor @Mike Muurmans weer heel anders.

 

Reputatie 7
Badge +10

Vreemd. Ook na resetten zijn de superwifi’s niet zichtbaar in de thuisapp?

Die fast air is inderdaad een 4g buitengebied kastje dat snelheid uit de lucht haalt en opteld bij de snelheid die je over de koperkabel van KPN binnen krijgt. 

Zou verder niks moeten uitmaken voor de werking van de Superwifi’s. 

 

Is dat resetten wel goed gegaan? Heb je ze wel lang genoeg bekabeld aangesloten gehad?

Want paars betekend dat hij nog leeg is.

 

Ik zou dat toch nog eens proberen. Ook de 1e, want je moet ze gaan zien in de thuisapp. 

Reputatie 1

Hi @DennisA78 ,

 

Ja ik heb jouw tijden aangehouden en zelfs nog langer, reset gedaan totdat de lamp uitging.

Dat werkte niet, daarna met de app aan de slag gegaan om de Super WiFi toe te voegen. Ook dat lukte niet.

Bijgaand wat screenshots van de app:

 

Kortom, niets werkt.

 

gr

Mike

Reputatie 7
Badge +10

Zeer vreemd.

Netwerk Bianca is in de v10 ingesteld neem ik aan? Die de superwifi’s hebben overgenomen.

 

Gebruik je de bijgeleverde platte kabeltjes?

En dan in de gele poorten van de v10?

Branden de lampjes op die gele poortjes?

 

Anders die v10 ook maar eens resetten. Superwifi’s uit en aan zetten en even geduld hebben. Thuisapp in de gaten houden. Evt afsluiten zodat hij opnieuw gaat zoeken.

Reputatie 1

Hi @DennisA78 de oplossing was uiteindelijk het resetten van de modem. Daarna werden de twee wifi versterkers zichtbaar en kon ik de derde toevoegen zoals het hoort. Kortom hartelijk dank voor je hulp, heeft enorm geholpen.

En mooi dat je het modem ook kan laten resetten via KPN online.