Beantwoord

Experia wifi stoort op netwerk, hoe los ik dat op?

  • 31 July 2023
  • 9 reacties
  • 110 keer bekeken

Enige tijd heb ik mijn experia wifi versterker uitgezet en de wifi op zolder gelaten voor wat het was want werd er helemaal gek van het slechte bereik/storen op alle apparaten. Dame van KPN bleef maar volhouden dat de versterker zich zelf aanpast op het nieuwe modem, de praktijk wijst helaas weer anders uit. Vlug ff een sms sturen met een beschrijving waar ik niks aan heb en probleem opgelost, NOT!

Niet gewerkt? wat vreemd? Weer een sms met de volgende instructie…. UIteindelijk dus de stekker er 2 maanden uit gehad want werd er gek van! Nu hebben we zonnepanelen laten plaatsen en hebben we toch echt sterke wifi nodig. Experia versterker weer in het stopcontact gedaan en wederom gezeik.

Boven weer super slechte wifi en beneden zitten apparaten zoals  de printer etc blijkbaar weer op een netwerk van de versterker….

Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 4 August 2023, 17:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @M. Kroon , heeft de versterker de nieuwste update, een versie waar het getal 41 in voorkomt? Zo nee, update dat eerst.

Zo ja, geef de versterker een fabrieksreset en installeer als nieuw uit de doos.

 

Beste Jan, geen idee. Ik dacht door eerst te resetten enhem zo lang uit te zetten dat hij vanzelf terug zou gaan naar fabrieks instellingen

Hallo @M. Kroon op de zwarte vierkante Experia wifi zit een achterop een zwarte resetknop, houd deze zolang ingedrukt totdat 1 of meer lampjes aan de voorzijde gaan knipperen en/of uitgaan en dan loslaten.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @M. Kroon! Vervelend dat het niet wil lukken met de Experia Wifi. Hebben de tips van @JanD geholpen het op te lossen? Zo niet, laat het dan weten. Dan helpen we je verder het toch op te lossen. 🙂

Hallo Bram, helaas heeft het niet geholpen. K zou graag willen weten hoe dit op te lossen. 

Groetjes Mariska 

Reputatie 7
Badge +17

@M. Kroon ik heb met de gegevens in je profiel een meting gedaan. Daarbij zie ik weinig bijzonders, met uitzondering van het niet helemaal goed kunnen uitmeten van het modem. Er wordt wel aangegeven dat de verbinding tot het modem helemaal stabiel en goed is. Maar omdat ik niet alles uit het modem kan uitlezen weet ik niet zeker wat daarna gebeurt. 

Ik wil je om die reden vragen de volgende stappen uit te voeren:

  • koppel Experia Wifi versterkers af. Laat deze wel aan het stroom, maar niet aan de internetkabel
  • haal de kabel uit de poort WAN op je Experia Box. Dit is de kabel die naar het FTU toe gaat
  • haal je FTU 2 minuten van het stroom. Let hierbij op dat deze minimaal 120 seconden zonder stroom blijft
  • reset je Experia Box. Stop pas na de reset de kabel weer in de poort WAN
  • reset nu de Experia Wifi. Stop pas daarna weer de internetkabel in de Experia Wifi

Als je deze stappen al op precies deze manier gedaan hebt, dan hoeft het niet opnieuw. Als je sommige stappen gedaan hebt zonder deze volgorde aan te houden, doe ze dan toch nog 1 keer. Laat hier weten wanneer je dit gedaan hebt. Ik wil dan kijken of ik het hele netwerk weer goed uit kan lezen. 

Verder gaf je aan dat je voornamelijk problemen had met de omvormer van de zonnepanelen. Zijn er nog andere apparaten in huis die verbinding verliezen? Of blijft het alleen voorkomen bij de zonnepanelen?

 

Hoi Van  

Het kan kloppen dat je niks raats hebt kunnen meten want voor de zekerheid en de stabiliteit heb ik van de week de experia versterker alweer uit de stroom gehaald. 

Ik ben best wel huiverig in mijn modem te resetten. De laatste keer (nog wel met het oude modem) was het daarna helemaal drama...

Reputatie 7
Badge +17

@M. Kroon vooral als je zelf dingen hebt ingesteld snap ik dat. De enige tip die ik kan geven is van tevoren screenshots te maken van de huidige instellingen. 

Wel is dit de enige manier om te garanderen dat alles juist wordt ingesteld. 

Wat je nog kan overwegen is het volgende:

  • via het forum hulp vragen bij het instellen. We hebben hier een aantal forumgebruikers die kennis, talent en vaardigheden hebben hierbij. 
  • KPN Service Plus aanschaffen. We hebben een speciale afdeling die helpt met juist dit soort zaken. Voor alle voorwaarden, klik op de link. 


Alles binnen de ondersteuning help ik je graag mee.

Badge +19

Is die experia wifi wel met een kabel aangesloten op het modem? Of zijn er dit soort dingen in huis?

Â