Beantwoord

Hoe kan ik het beste gebruik maken van extra Superwifi punten?

  • 22 June 2023
  • 1 reactie
  • 29 keer bekeken

Heb twee superwifi geinstalleerd. Wifi wel verbeterd, maar nog niet overal in huis. Als ik nu een derde of vierde versterker neerzet, moeten die dan ook weer in de buurt van de eersteĀ  aan het modem gekoppelde versterker staan? Dan schiet ik er verder niet zo heel veel mee op en bereik ik nog niet de uithoeken waar de wifi nog niet optimaal is. Of versterken die punten ook elkaar en kan ik de derde en/of vierde in de buurt van nummer twee zetten?

Bij de eerste optie heeft het nauwelijks zin nog twee extra versterkpunten erbij te zetten, bij de tweede natuurlijk wel.Ā 

Ik heb dus een V10 modem, waardoor de eerste versterker helaas dicht bij modem moet staan. Ik kan dus niet met dat eerste punt schuiven.

Ā 

icon

Beste antwoord door Nick83 22 June 2023, 09:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24

Of versterken die punten ook elkaar en kan ik de derde en/of vierde in de buurt van nummer twee zetten?

Ja, dat kan in theorie. Maar het werkt niet zo denderend goed. In de praktijk valt het vaak tegen. Het is net een stoptrein: hoe meer tussenstations, hoe langer het duurt.

Vaak zie je ook dat alle punten toch met het eerste punt verbinding maken en niet met het punt wat daar tussen ligt. En daar valt niets aan te doen. Er zijn geen instellingen om dat dan aan te passen ofzo.

Ik heb dus een V10 modem, waardoor de eerste versterker helaas dicht bij modem moet staan. Ik kan dus niet met dat eerste punt schuiven.

Dat is niet waar. De eerste moet bekabeld aan de Experiabox verbonden zijn. Die kabel mag echter 100 meter lang zijn. Dus u mag hem best op zolder zetten.

Het is het beste om gewoon alle SuperWiFi's bekabeld aan de Experiabox te koppelen. Dan krijgt u een echt stabiel en waarschijnlijk snel WiFi netwerk in huis.