Beantwoord

Ik heb nu de Fritzbox 7590 AX gekocht en wil mijn 2 wifipunten aansluiten

  • 6 August 2023
  • 3 reacties
  • 263 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb nu de fritzbox 7590 AX gekocht en wil mijn 2 super wifipunten aansluiten Moet ik dan altijd het eerste wifipunt bekabeld aan het modem hebben of kan ik ze beide via wifi aansluiten. Het is de superwifi 2.0. En weet iemand hoe ik dat dan moet doen?

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 6 August 2023, 14:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

in tegenstelling tot de Box12 van KPN. werken de fritzbox en de super wifi punten niet samen met elkaar.

dit betekent dat je ten alle tijden 1 wifi punt bekabeld moet aansluiten op de fritzbox. en het is raadzaam om de wifi van de fritzbox dan ook helemaal uit te zetten. tevens zul je dan de super wifi handmatig via de webgui moeten instellen. deze haalt geen gegevens uit de fritzbox. 

Ik zou je aanraden om wifi repeater(s) van Fritz erbij te kopen zoals de 1200ax.

 Als je ax op je router moet uitschakelen had je net zo goed een simpler router kunnen kopen, nu kun je met 1x 1200Ax de twee superwifi vervangen.

Je hebt dan ook de voordelen van het Fritz ecosysteem zoals mesh, beheer vanuit de router, etc.

succes

Reputatie 1

I heb inmiddels de fritz 1200ax repeater gekocht en alles werkt perfect.

De topic kan afgesloten worden