Beantwoord

Ineens geen wifi via Experia Box V10 en 2 zwarte wifi versterkers

  • 22 April 2023
  • 6 reacties
  • 141 keer bekeken

Ik heb al aantal jaar goed wifi met experiabox v10 en twee zwarte wifi versterkers. 1 op begane grond en een op tweede verdieping. In hele huis had ik goed internet hiermee maa sinds twee welen heb ik slecht wifi ontvangst op de badkamer eerste verdieping en als ik daar goed ontvangst heb geen internet via de wifi. Hen allea geprobeerd via de thuis app, dua modem en punten gereset al twee keer maar werkt niet. Heb sonos in de badkamer die nu geen verbinding kan maken. Als ik dichtbij de versterkers zet doet ie het wel. Heb ook geprobeerd hele sonos systeem opnieuw in te stellen, het via bedraad te verbinden etc of alle sonos apparaten vam het stroom halen maar dat maakt niet uit. Ik blijf probleem in badkamer houdeb terwijl tot 2 weken geleden er geen probleem was.

Graag hulp, dank! 

icon

Beste antwoord door Rw78 29 April 2023, 16:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Rw78 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je geen goede wifi verbinding meer hebt in je badkamer. 

Heb je wellicht een spiegel geplaatst of iets anders in het huis veranderd? Dit zou invloed kunnen hebben op de kwaliteit van je wifi verbinding. 

En is er wellicht een optie om 1 van de versterkers dichter bij de badkamer te plaatsen? 

Hallo @Rw78 staat de wifi op de V10 wel uit?

Dat is een voorwaarde voor de goede werking van de KPN-versterkers.

 

Hoi, dank alle twee voor jullie reactie.

Nee geen nieuwe of verplaatste items in huis, dichterbij zetten kan maar gaat weer ten koste van bereik elders…

en de v10 wifi staat inderdaad uit.

denk dat ik misschien nieuwe wifi versterker erbij moet, maar toch gek dat het eerder geen probleem was toch?

Reputatie 5
Badge +5

Probeer de Wifi Versterkers zoveel mogelijk in het midden van huis te plaatsen op alle verdiepingen voor maximale dekking en als je de Wifi versterkers ook nog bedraad aansluit op het modem (indien mogelijk) dan heb je naast goede dekking ook beste kwaliteit Wifi wat je maar kan hebben wat weer bijdraagt aan stabiliteit en snelheid 

Reputatie 7
Badge +15

@Rw78 Ik ben met je eens dat het een beetje gek is dat het eerder werkte en nu niet meer. 

Alleen is wifi erg grillig en afhankelijk van veel verschillende factoren. Het zou dus zelfs zo kunnen zijn dat de verandering buiten je eigen woning ligt. 

Bijvoorbeeld bij de buren. Een extra wifi versterker zou in dit geval dan inderdaad een goed idee kunnen zijn. Zodat hiermee de verbinding in de badkamer ook weer stabiel is. 

Ok bedankt allemaal, ik heb nu met extra wifi punt geen problemen meer!Â