Beantwoord

inloggen op KPN WiFi versterker (Arcadyan) lukt niet

  • 15 June 2023
  • 12 reacties
  • 497 keer bekeken

Reputatie 2

Ik probeer in te loggen op mij KPN WiFi versterker, maar ik kom niet tot aan het inlogscherm.

Het gaat om deze versterker:

https://tweakers.net/pricewatch/457255/kpn-wifi-versterker-dualband-arcadyan/specificaties/

 

Ik heb mijn laptop er met kabel op aangesloten, maar als ik probeer in te loggen via het ip, dan raak ik niet bij het inlogscherm. Hij kan het ip niet vinden.

Ook al geprobeerd via de verkenner/netwerk en dan dubbelklikken op de versterker. Google Chrome opent dan, maar zoekt vervolgens tevergeefs naar 192.168.2.2

 

Ik heb ook al gezocht naar 192.168.2.150 (omdat ik dat hier op het forum meermaals voorbij zag komen), maar ook daar geen resultaat. Ik kom gewoon niet bij het inlogscherm.

 

Mijn Experiabox v10a kan ik wel gewoon benaderen en inloggen (via 192.168.2.254)

 

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om toch in te kunnen loggen?

 

(Fwiw: de WiFi versterker werkt verder prima. Is bekabeld aangesloten op de Experiabox en geeft prima signaal)

icon

Beste antwoord door Anonymous 17 June 2023, 20:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Standaard ip adres is 192.168.2.149 voor dit type.

Reputatie 7

Hoi @Sirrah81, heb je het ip adres wat BruisTablet geeft ook al kunnen proberen? Lukt het daarmee wel om in te loggen?

Reputatie 2

Hey @Jasper  en @BruisTablet,

 

Bedankt voor de reacties. Ik had ze wel gelezen, maar ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest om het te proberen. (Hopelijk morgen)

 

Als het gelukt is, of niet, laat ik het hier weten.

Reputatie 2

@Jasper, @BruisTablet,

 

Helaas

192.168.2.149 werkt ook niet.

Bekabeld en via WiFi geprobeerd, maar hij komt niet bij het inlogscherm.

 

Via CMD ipconfig (zit nu niet achter mn pc) zie ik een ip 192.168.2.2 en (als ik me het goe herinner) 192.168.2.254 bij gateway.

 

Die laatste brengt me bij het loginscherm van m'n Experiabox, die eerste (192.168.2.2) wordt niet gevonden.

 

Nog andere ideeën hoe ik bij m'n Arcadyan versterker kom?

Hoi @Sirrah81 ,

In de webinterface van de V10 heb je 2 tabellen waar IP adressen staan, één met via wifi aangesloten apparaten en één met bekabeld aangesloten apparaten.Zoek in één van die twee tabellen de Arcadyan versterker en gebruik het IP adres wat daarbij staat om in te loggen.

Lukt dat?

Reputatie 2

Hoi @Sirrah81 ,

In de webinterface van de V10 heb je 2 tabellen waar IP adressen staan, één met via wifi aangesloten apparaten en één met bekabeld aangesloten apparaten.Zoek in één van die twee tabellen de Arcadyan versterker en gebruik het IP adres wat daarbij staat om in te loggen.

Lukt dat?

Ik zie in mijn Experiabox maar 1 tabel en daar staan alle aangesloten apparaten in (zowel draadloos als bekabeld).

 

In die lijst zie ik maar één apparaat dat ik qua naam niet meteen herken (daar staat trouwens ook LAN achter en bij de meeste andere staat 5G). Dat moet dus haast wel de KPN Arcadyan zijn.

Het ip adres dat erachter staat is 192.168.2.2, maar als ik daarnaar zoek, kom ik niet bij het inlogscherm.

(Ik weet niet in hoeverre het veilig is om dit scherm openbaar te delen, vandaar dus een screenshot van een gedeelte van het scherm)

 

 

Wat je kan proberen is om de Arcadyan te resetten en vervolgens opnieuw het IP te zoeken en het dan nogmaals proberen.

Werkt het dan?

Reputatie 2

Wat je kan proberen is om de Arcadyan te resetten en vervolgens opnieuw het IP te zoeken en het dan nogmaals proberen.

Werkt het dan?

Is resetten gewoon een kwestie van de stekker er 2 min even uithalen?

Nee, met resetten bedoel ik het resetknopje aan de achterzijde ~15 seconden indrukken.

Reputatie 2

Nee, met resetten bedoel ik het resetknopje aan de achterzijde ~15 seconden indrukken.

Ok, ga ik straks proberen 👍

(Nu eerst even het bedritueel van dochterlief 😋)

Reputatie 2

@martijn197108 ; Resetten hielp!

Nu kan ik wel inloggen (op 192.168.2.2)

 

Eerste issue opgelost!

 

Nu kom ik bij het volgende probleem (de reden dat ik wilde inloggen). Maar daar maak ik even een nieuw topic voor aan.

Top, goed om te horen!

Ik zal straks in je nieuwe topic kijken.