Beantwoord

Inloggen op mijn 2e super wifi punt om 2,4 Ghz in te stellen voor zonnepaneel omvormers

  • 8 June 2023
  • 5 reacties
  • 291 keer bekeken

Ik heb een Experia V10 modem met 2 super wifipunten in gebruik (1 in huis in de meterkast en 1 in de garage op ongeveer 25m afstand). Beide lampjes van de super wifi punten branden groen. Ik heb een 2e super wifi punt in mijn garage geïnstalleerd om te kunnen communicerende met 3 omvormers op het dak voor de zonnepanelen. Deze omvormers communiceren uitsluitend op 2,4GHz. Hoe log ik in op het 2e Super Wifi punt om daarin een speciaal netwerk in te stellen voor 2,4GHZ voor de omvormers?

icon

Beste antwoord door Joep1965 8 June 2023, 21:54

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @Adrivang 

zorg er alleerst voor dat de wifi opo de V10 uit staat.

Als je wifi-extra op een wifipunt aan wilt zetten, kun je om het even ieder wifipunt daarvoor gebruiken, als he het op de ene activeerdt geldt die instelling ook voor de andere.

Binnen in de modem kun je het IP-adres van de wifipunten achterhalen en dan met de inloggegevens van het betreffende wifipunt op dat betreffende IP-adres inloggen.

Als het goede kwaliteit omvormers zijn moet ze gewoon standaard verbinding kunnen maken met de wifipunten zonder de banden te hoeven scheiden. Dat soort problemen vind je meestal alleen bij spullen van B/C-kwaliteit.

Succes.

 

Jan, bedankt

Zet ik de WIFI in het modem uit via de inlog met wachtwoord?

Waar vind ik binnen het modem dat IP adres van dat WIFI punt in de garage?

De kwaliteit van de omvormers lijkt goed;12 panelen leveren elke week 100 KWh terug het net in op het moment…..

Tja volgens de leverancier communiceren ze slechts op 2,4 GHz

Badge +19

Is het lampje wireless op het modem niet al uit?

Hallo Joep

Ja, het wireless lampje op het modem is uit

Tja, 30m kabel ingraven naar de garage was wel heel bezwaarlijk……...en veel werk

Ik heb IP adressen gevonden in het modem met omschrijving SWP2, maar kom er nog niet in

Badge +19

Hier kan je alles vinden over het extra wifi netwerk. Laat maar weten als het niet lukt. 

Reageer