Beantwoord

Kan ik een tv-ontvanger aansluiten op een SuperWifi punt?

  • 22 June 2023
  • 5 reacties
  • 313 keer bekeken

Mijn ethernet-verbinding tussen router en digitale ontvanger is er niet meer. In plaats van nieuwe een kabel te leggen heb ik het volgende idee: ik verbind een Superwifi-punt met mijn Experiabox 10a. OP dit punt sluit ik de digitale ontvanger en de ethernetpoort van mijn smarttv aan.

In de Experiabox zet ik het extra of tweede wifipunt van 2,4 of 5 GHz aan voor deze verbinding. 

Vraag: goed idee?

 

icon

Beste antwoord door Nick83 22 June 2023, 22:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Slecht idee. Maar als u echt geen kabel wil kan het werken. Als de afstand niet te groot is en er geen dikke muren tussen zitten. Maar besef dat het een lapmiddel is. En de kans op storing aanmerkelijk groter is.

Reputatie 7
Badge +24

In de Experiabox zet ik het extra of tweede wifipunt van 2,4 of 5 GHz aan voor deze verbinding. 

Wat u hiermee bedoelt begrijp ik niet helemaal, maar ik ben er vrij zeker van dat het niet kan / nodig is.

De V10a heeft de optie om een tweede WIFI- punt in te stellen met een eigen SSID. Dat punt kun je gebruiken voor doeleinden met een apparaat. Dat kan voor 2,4 en 5 GHz.

Reputatie 7
Badge +24

De V10a heeft de optie om een tweede WIFI- punt in te stellen ...

Niet een 2de punt. Dat is gewoon een 2de netwerk wat door alle punten uitgezonden word. In uw situatie is dit helemaal niet relevant. 

@Nick83 Ik heb je boodschap begrepen. Bedankt voor 

je reactie en informatie