Beantwoord

Kan ik een wifi repeater op het glasvezelkastje aansluiten?

  • 8 August 2023
  • 4 reacties
  • 103 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik wil graag in de meterkast, in  mijn slimme meter, een P1 apparaatje aansluiten. Maar de WiFI ontvangst is niet voldoende om daar iets te bereiken.

Nou zit in de meterkast ook de FTU en daar zitten volgens mij 2 ethernet aansluitingen op.

Lan1 wordt gebruikt (in mijn geval) om de V10 te verbinden met ethernet. De V10 bevindt zich aan de andere kant van het appartement en daardoor heb ik overal goede WiFI behalve in de buurt van de meterkast die zich buiten het appartement bevind.

De vraag is dus of ik een repeater (TP-Link) kan en mag aansluiten op die FTU in die meterkast en heb ik dan daarmee goede WiFi ontvangst?

icon

Beste antwoord door Remco van KPN 10 August 2023, 15:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +6

de FTU heeft maar 1 ethernet uitgang, deze moet ook rechtstreeks naar de WAN poort van de experiabox V10 zonder tussenkomt van enig apparatuur. 

een repeater vangt meestal de bestaande wifi op en herhaald deze weer, vandaar ook de naam ‘repeater’. hiermee lever je dus wel aanzienlijk in qua wifi snelheid.

maar als je die repeater zo instelt dat je die uitsluitend en alleen gebruikt voor de P1 meter, zou dat misschien nog wel kunnen. 

Reputatie 7
Badge +24

Het kan sowieso niet wat u wilt. Daarnaast ken ik ook geen FTU met 2 utp poorten. Precies wat @joey92 schrijft...

de FTU heeft maar 1 ethernet uitgang...

 

Reputatie 7
Badge +13

@clmdriessen Ik vrees dat dit inderdaad geen optie is zoals Joey en Nick al aangeven. De V10 blijft in die keten nodig om het verkeer te kunnen vertalen en verdelen. Je zou eens kunnen testen of je met behulp van de Wifi Manager het signaal kan verbeteren zodat ook de apparatuur in de meterkast het signaal kan opvangen.

Reputatie 6

Je zou visa versa modem in meterkast kunnen plaatsen een switch kopen met een superwifi en of tp link punt en je hebt je doel bereikt.