Vraag

Kan ik mijn tv+ kastjes bekabeld aansluiten op superwifi?

  • 19 April 2023
  • 5 reacties
  • 159 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Is het mogelijk om vanaf de superwifi 2 -bekabeld 2 tv+ kastjesĀ (stb)- aan te sluiten, in mijn situatie huiskamer en slaapkamer 1e verdieping.

Bij de glasvezelaansluiting in de meterkast wordt de experiabox V12 geplaatst.

Kan dan met 1 superwifi volstaan. De afstand voor de bekabeling (cat5e) bedraagt ca 15 meter.

Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hi @toniol! Het is geen manier van aansluiten die we officieel ondersteunen, maar als je het zo wilt doen is het het beste om een switch of iets dergelijks tussen de STB en het SuperWifi punt te zetten zodat die netwerkpoort niet steeds opnieuw moet leren dat het een netwerkpoort is.Ā 

Overigens is het ook mogelijk om de TV+ ontvanger via de wifi aan te sluiten, dus wellicht neemt dat ook al een hoop kabelzorgen weg. šŸ™‚

Reputatie 2
Badge

Bedankt Sanne,

Ben toch wel benieuwd of het via de switch lukt, uiteindelijk toch maar 2 superwifiā€™s bestellen als ze volgende week aan komen sluiten.

Reputatie 7
Badge +11

het beste om een switch of iets dergelijks tussen de STB en het SuperWifi punt te zetten zodat die netwerkpoort niet steeds opnieuw moet leren dat het een netwerkpoort is.Ā 

Deze hoor ik voor het eerst. Is er een update geweest of iets? Nog nooit gehoord dat er een switch tussen een Superwifi en een bekabeld aangesloten apparaat zou moeten, precies om die reden is er ooit een tweede netwerkaansluiting bij de Superwifi gekomen zodat die switch juist niet nodig was, zowel bij bekabeld als bij draadloos aangesloten wifipunten.šŸ¤”

Reputatie 2
Badge

Beste NHendriks,

Een superwifi 2.0 kost nu ā‚¬99,50 een switch ca ā‚¬25 en heb deze al in bezit.

De switch zie ik als een (uitbreiding)Ā router en het zou best kunnen datĀ deze oplossing werkt. Zo had je vroeger een modem met een lan aansluiting waaraan je een router moest koppelen.

Vooral bij de tv+ stb met 2 lan aansluitingen is dit van toepassing. Ben al jaren niet meer werkzaam in deze techniek (pensionado), maar probeer wel via internet en KPNĀ Forum op de hoogteĀ  te blijven.

Ik ben van plan dit binnenkort is uit te proberen.

Groetjes,

Ton(iol)

Ā 

Reputatie 7
Badge +18

Deze hoor ik voor het eerst. Is er een update geweest of iets? Nog nooit gehoord dat er een switch tussen een Superwifi en een bekabeld aangesloten apparaat zou moeten, precies om die reden is er ooit een tweede netwerkaansluiting bij de Superwifi gekomen zodat die switch juist niet nodig was, zowel bij bekabeld als bij draadloos aangesloten wifipunten.šŸ¤”

Was een tip van een collega, ik weet niet zeker of dit een recent iets is. šŸ˜¬ Was meer een tip om het zo stabiel mogelijk te laten werken met deze manier van aansluiten.Ā 

Ik ben benieuwd hoe het gaat @toniol, houd je ons op de hoogte? Leuk dat je via dit forum op de hoogte blijft. šŸ’š