Beantwoord

Kan lampje Wifiversterkers niet uitzetten

  • 6 February 2022
  • 10 reacties
  • 565 keer bekeken

Sinds de update van Box12 kan ik de lampjes van de Wifi-versterkers niet meer uitzetten in Thuis app.

Als ik inlog op het modem en klik op Wifi-instellingen reageert die niet, Ik kom niet op volgende blz.

Ook het item internetconnectivity is niet zichtbaar op de homepage.

icon

Beste antwoord door Jeroen P 10 February 2022, 16:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @Gend ,

Misschien de lampje afplakken met zwart isolatietape?

https://www.toolstation.nl/isolatietape/p68110?channable=002a91696400363831313069&gclid=Cj0KCQiAgP6PBhDmARIsAPWMq6kg3LMJerfVwmUW663dvKHcytDPfgKDjEQOuqZZurINQiwqSGCPDPMaAjj_EALw_wcB

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Gend , kijk eens of het schonen van de cache van de browser helpt. De oude afbeeldingen die daar mogelijk nog in staan zorgen soms voor display problemen bij de webinterface van de Box 12.

Bedankt Martijn en Ruud,

Het legen van de cache levert niets op.

Ik kan het lampje nu uitzetten via het knopje WPS Wifi-setup achterop de Wifi versterker.

Maar na inloggen op het modem kan ik daar nog steeds niets in lezen of aanpassen.

Groet Gend

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Gend! Gaat het om de SuperWifi? Zo ja kan je eens kijken of het met het antwoord in dit topic over het uitschakelen van het lampje daarvan lukt? 

Hi @Gend! Gaat het om de SuperWifi? Zo ja kan je eens kijken of het met het antwoord in dit topic over het uitschakelen van het lampje daarvan lukt? 

Ik weet niet of de rest dat ook heeft, maar ik krijg sinds een week of twee helemaal niets meer uit de KPN Thuis app. DIe zegt alleen dat ik Modem (v12) heb en daar blijft het bij. Daarop staat de Wifi overigens UIt  en ik heb twee Superwifi’s aangesloten die gewoon actief zijn.

Daar kan ik ook op inloggen. 

Maar daar heb ik dus precies hetzelfde probleem, daar kan ik de LED niet meer uitzetten (na een update). En ook de Firmware niet updaten, die pagina geeft namelijk een javascript foutmelding.

Het gaat om firmware versie 1.00.14v2, terwijl mijn andere superwifi met nog een oudere firmware v1.00.11v1 dat probleem niet heeft. 

Ik had het lampje altijd uitstaan, maar na een update/herstart (die ik niet zelf heb uitgevoerd) is die weer aan. Het staat op de slaapkamer, die zou ik net graag uit willen zetten. 

Weet iemand of hier iets aan te doen is, onfortuinlijk genoeg is het dus ook de firmware-update pagina, daar staat ook de Led optie in.

 

Dag Jeroen, dat is exact hetzelfde probleem dat ik ook heb sinds de update. Niet kunnen updaten van de nieuwe firmware en superWifi niet meer in de Thuisapp kunnen lezen en bedienen.  Ook de oplossing op het forum dat Bram noemt werkt niet: ik zie de lampjes wel staan, maar kan niet switchen van aan naar half of uit.

Ik heb wel ontdekt dat je het lampje handmatig op half of uit kunt zetten door op het knopje “WPS Wifi-service” achterop de SuperWifi versterker 1 of 2x te drukken.

Daarmee kun je het probleem van de lampjes omzeilen, maar het probleem met de update blijft.

 

Reputatie 7
Badge +24

Als je de KPN Box hebt met de laatste update, dan gebruik je voortaan het Admin Password wat achterop deze KPN Box staat in de thuis app. 

Als de SuperWiFi's ook de laatste update hebben, dan kan je daar niet meer op inloggen. Dit venster:

 

 

Zal je dan dus niet meer zien. Daar kan je niet meer bij komen.

Als je de KPN Box hebt met de laatste update, dan gebruik je voortaan het Admin Password wat achterop deze KPN Box staat in de thuis app. 

Als de SuperWiFi's ook de laatste update hebben, dan kan je daar niet meer op inloggen. Dit venster:

 

 

Zal je dan dus niet meer zien. Daar kan je niet meer bij komen.

 

Thanks Nick, ik moet dat dan toch nog even afwachten, want op dit moment detecteert de Thuis app alleen mijn 12Box, die nog draait op de oude firmware. Ik kan er dus op dit moment precies niks meer mee. En op werkdagen durf ik het niet aan om de modems te resetten, want er moeten door meerdere mensen gewerkt worden vanuit huis, in het weekend maar even proberen te updaten.

Maar ik ga zeker even dat trucje met het lampje proberen van @Gend 

Reputatie 7
Badge +17

@Jeroen P als de tip van @Gend niks oplevert zou je dan ook nog de cookies willen verwijderen? Als dat niet lukt laat het dan hier weten. Dan zet ik het voor je door. Verder is een stukje plakband inderdaad niet helemaal professioneel maar het kan voor de SuperWifi geen kwaad. 

Helaas heeft het opschonen van de cookies niet geholpen, maar ik heb wel de boel herstart.

Inmiddels draai ik op 1.00.34v2 en vanaf daar kan ik nu wel alles bedienen, dus alle extenders in huis (beide Superwifis en nog in een tuinhuis een ExperiaWifi). En ook het omzetten van het ledje, dus ik ben geholpen zo :-)

@Jeroen P als de tip van @Gend niks oplevert zou je dan ook nog de cookies willen verwijderen? Als dat niet lukt laat het dan hier weten. Dan zet ik het voor je door. Verder is een stukje plakband inderdaad niet helemaal professioneel maar het kan voor de SuperWifi geen kwaad.