Vraag

Komt de wifi versterker nog weer in het aanbod

  • 4 August 2023
  • 24 reacties
  • 258 keer bekeken

Heb ik eindelijk besloten om de wifi versterker, van ik geloof een euro of 15, te kopen om de wifi achterin de hoek van de slaapkamer waar nou net de tv staat ( android-tv app) wat te verbeteren. Is het ding niet meer te vinden op http://apparatuurvoorthuis.kpn.comĀ /. Verdorie.

Ik ga daar echt niet zo'n voor het doel veel te dure schotel van bijna 100 euro voor kopen.Ā 

Al even bij Bol.com en Mediamarkt.nl gekeken voor ā€œaccess pointā€. Maar dat is zo mogelijk nog veel duurder.

SnikĀ šŸ˜­

Ik hoop dat ie voor de krappe beurs terugkeert. En voor mensen met een heel simpel doel.

De android-tv app hakkelt nogal bij een wifi sterkte van zo'n 60 %. Andere apps doen het wel prima. Nu zit er maar een dvs 650 op, maar had lieverā€¦. nouja duidelijk.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heb ik eindelijk besloten om de wifi versterker, van ik geloof een euro of 15, te kopen om de wifi achterin de hoek van de slaapkamer waar nou net de tv staat ( android-tv app) wat te verbeteren. Is het ding niet meer te vinden op http://apparatuurvoorthuis.kpn.comĀ /. Verdorie.

Die zijn daar al een paar maanden niet meer beschikbaar.Ā 

Is marktplaats misschien een optie?

HoiĀ @PeterG ,

Op Marktplaats is zat te vinden hoorā€¦

https://www.marktplaats.nl/q/experia+wifi/#sortBy:PRICE|sortOrder:INCREASING|searchInTitleAndDescription:true

Je hebt er momenteel wel 2 nodig bij de V10.Maar is er wel een ethernet aansluiting beschikbaar?Zo nee, zou je 2 SuperWifi moeten nemen (of een ander mesh systeem natuurlijk), of een oude witte Arcadyan versterker.

Ā 

Ik verwacht zelf niet dat de Experia WiFi weer beschikbaar komt , helaas.

Ā 

Ik wil bedoel niet de Experia wifi 1. Maar ik bedoel de vierkante ā€œwifi versterkerā€ ofwel accesspoint. Daar heb je er geen 2 van nodig ook bij de v10, want de wifi van de v10 blijft ook gewoon werken.

Liever geen tweede handsje.

Ā 

Oh okĀ @PeterG , die versterker word al een paar jaar niet meer verkocht.

Je kan dan net zo goed deze nemen: https://www.action.com/nl-nl/p/tp-link-wifi-versterker/

Die werkt hetzelfde als de Arcadyan wifi versterker en is zowel als bekabeld acces point als draadloze repeater te gebruiken.

Hallo @martijn197108Ā die ronde versterkers heten super wifi 1 of 2

HalloĀ @martijn197108Ā die ronde versterkers heten super wifi 1 of 2

Klopt @JanD , dat wist ikšŸ˜‰

Met de 'ā€™oude witte Arcadyan versterkerā€™ā€™ bedoelde ik deze:

Ā 

Ja. Alleen was de laatste zwart.

Gewoon simpel kastje bedraad op modem enkele meters richting de slaapkamer. (en nee. het modem wat verplaatsen ga ik niet doen. Te veel kabelzooi.)

Het werkt nu prima op de dvs. De tv (nokia box 8000) begint met wifi. Zodra de dvs zichzelf inschakelt gaat het daar op over, ethernet dan. Werkt uitstekend. Dat wel. Dan laat ik het maar zo.

Reputatie 7
Badge +24

Ā 

Ā 

Deze heb ik nooit in de shop zien staan hoorā€¦

Dat moet echt al jaren geleden zijn dat die er in stond.

Ik ook niet @Nick83 , maar hij zal er vast ooit in gestaan hebben...

DieĀ @PeterGĀ bedoelt zijn zwart en waren tot enkele maanden geleden nog verkrijgbaar. Werken met de box12 gewoon in Mesh. Ik heb er zelf dit jaar nog een gekocht.

Ā 

Deze dus

Ā 

Ā 

@DLD ,

Peter wilde graag Ć©Ć©n versterker.Bij de Experia WiFi kan dit niet i.c.m. de V10.Vandaar dat ik de vierkante witte Arcadyan als alternatief noemdešŸ˜‰Daarbij is het gewoon mogelijk Ć©Ć©n versterker te nemen, omdat de wifi van de V10 aan blijft.

Nu alleen nog in de zakelijke webshop te koop, maar niet meer toegankelijk voor consumenten zag ik, je moet als zakelijke relatie inloggen.

Ā 

@DLD,

Peter wilde graag Ć©Ć©n versterker.Bij de Experia WiFi kan dit niet i.c.m. de V10.Vandaar dat ik de vierkante witte Arcadyan als alternatief noemdešŸ˜‰Daarbij is het gewoon mogelijk Ć©Ć©n versterker te nemen, omdat de wifi van de V10 aan blijft.

Ja. Ik hebĀ even gekeken bij het wat nu beschikbaar is. Maar dan schijn je met de V10 direct zo'n dubbele moet te moeten kopen en dat kost dan maar liefst 199 euro. En dat schieten doe hier compleet voorbij.Ā  Want er hoeft alleen maar een extra wi-fi puntje een paar meter verder te staan.

Streamingbox is nu met dvs met ethernet verbonden. Hiermee is het doel ook wel bereikt.Ā 

HeleĀ flat prima wifi v10. Maar net dat hoekje in de slaapkamer met de tv niet. En alleen de KPN iTV app heeft daar problemen mee. Overige apps werken wel goed via de wifi op die plek.Ā 

Ik houd het nu maar met die dvs. Het is niet dat ie in de weg zit ofzo.Ā 

Als m'n Arris box daar staat zit die op de dvs. En dan is de KPN iTV app weer niet nodig en gaat de rest gewoon wel via wifi.Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Nu alleen nog in de zakelijke webshop te koop, maar niet meer toegankelijk voor consumenten zag ik, je moet als zakelijke relatie inloggen.

Ā 

Als dat zo is, dan zouĀ @PeterGĀ het misschien kunnen proberen via een moderator? Ā Tegen betaling uiteraard.Ā 

Hallo @PeterGĀ via de wifimanager kun je de versterkersĀ  misschien goedkoper krijgen.

Ā 

Reputatie 7
Badge +12

Nu alleen nog in de zakelijke webshop te koop, maar niet meer toegankelijk voor consumenten zag ik, je moet als zakelijke relatie inloggen.

Ā 

Als dat zo is, dan zouĀ @PeterGĀ het misschien kunnen proberen via een moderator? Ā Tegen betaling uiteraard.Ā 

Ik gok van niet, wij als monteur hebben ze laatst ook retour moeten sturen. Inmiddels is het zelfs beleid van kpn om bij een defecte Expedia WiFi binnen garantie deze te vervangen voor een Superwifi 2.0 i.v.m. Geen voorraad van oudere hardware.Ā 

Reputatie 7
Badge +12

HalloĀ @PeterGĀ via de wifimanager kun je de versterkersĀ  misschien goedkoper krijgen.

Ā 

Sinds deze week in prijs gestegen van 54,50 naar 61,50 indien je recht hebt op korting. Dus het is nu nog maar 37,5 euro verschil.Ā 

Reputatie 7
Badge +28

OK @Ik_CombineerĀ ,

Dan is de oude voorraad nu kennelijk helemaal op.Ā 
Ā 

@PeterGĀ : Hou er rekening mee dat als jij ooit jouw V10 moet vervangen door een Box 12, dat de WiFi dan een stuk minder goed gaat werken. En dan is een SuperWifi-punt geen overbodige luxe.Ā 

Reputatie 7
Badge +12

OKĀ @Ik_CombineerĀ ,

Dan is de oude voorraad nu kennelijk helemaal op.Ā 
Ā 

@PeterGĀ : Hou er rekening mee dat als jij ooit jouw V10 moet vervangen door een Box 12, dat de WiFi dan een stuk minder goed gaat werken. En dan is een SuperWifi-punt geen overbodige luxe.Ā 

Ik verwacht persoonlijk dat de V10 de komende jaren nog goed ondersteund blijft. Er is namelijk nog geen alternatief voor Pair Bonding en aangezien KPN een paar maanden geleden op koper nu ook LRVDSL heeft geĆÆntroduceerd welke eventueel ook bonded kanā€¦

Ik_Combineer schrijft: LRVDSL

DiĆ© moest ik even opzoekenĀ šŸ˜‰. Zal hier niet meer komen ivm glasvezel.

@PeterG ,

Je had zo'n half jaar geleden ook last van af en toe uitval van wifi.Is dat inmiddels opgelost?

@PeterG,

Je had zo'n half jaar geleden ook last van af en toe uitval van wifi.

Had ik dat? Hmmā€¦. sorry, dat zou ik niet weten.

Ik zie het ook niet terug in mijn topics, @martijn197108Ā .

@PeterG ,

Je hebt er blijkbaar geen last meer van, fijnšŸ™‚

Het ging om dit topic:

Ā 

Oh! Die was ik al helemaal vergeten. Al maanden goed.