Beantwoord

KPN Arcadyan wifi versterker in Extender mode zetten

  • 18 June 2023
  • 11 reacties
  • 907 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb deze KPN WiFi versterker van Arcadyan:

https://tweakers.net/pricewatch/457255/kpn-wifi-versterker-dualband-arcadyan.html

 

Ik heb 'm al jaren, maar deze week wees een collega van me erop, dan ik 'm ook als Extender kan instellen (en daarmee geen gedoe meer heb met binnenshuis switchen tussen twee wifi netwerken).

 

Als ik inlog op de versterker, zie ik dat deze inderdaad op "access point mode" staat.

Hoe/waar kan ik dit veranderen naar Extender Mode?

 

(Ik heb een paar dingen onleesbaar gemaakt waarvan ik geen idee heb of het mss onveilig is om openbaar te maken)

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 June 2023, 17:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Normaal zorgt het mesh systeem voor alle verbindingen zonder dat je daar naar hoeft om te kijken. 

Hoi @Sirrah81 ,

De witte Arcadyan WiFi versterker heeft geen MESH.Daardoor kan je blijven hangen op een ongunstig wifi punt.

Extender mode is daar geen oplossing voor, dit is enkel een draadloze backhaul i.p.v. via een ethernet kabel.

 

Een oplossing is om een Experia wifi (kan enkel bekabeld aangesloten worden) of een Superwifi (kan zowel bekabeld als via wifi aangesloten worden, maar bekabeld heeft de voorkeur) te kopen.Op Marktplaats zijn die wel voor een schappelijke prijs te vinden.Beide punten werken samen met je V10a.

Reputatie 2

Oh... great... 😑

Wat 'n stom ding dat hij dat niet kan eigenlijk.

 

Ok, dan ga ik toch maar eens op zoek naar vervanging, want telkens switchen tussen WiFi netwerken als ik maar boven of benden ga, is alles behalve ideaal.

 

Wel gek dat hier op Tweakers staat dat ie ook als Extender gebruikt kan worden dan:

 

Hallo @Sirrah81 range extender betekent niets anders dan dat deze draadloos verbinding maakt met het modem, in tegenselling tot AccessPoint mode, dat betekent dat deze bekabeld aan de modem verbonden is, maar het uitzenden van de wifi blijft in beide gevallen gelijk, maar is bekabeld aangesloten sneller en stabieler.

 

Reputatie 2

Hallo @Sirrah81 range extender betekent niets anders dan dat deze draadloos verbinding maakt met het modem, in tegenselling tot AccessPoint mode, dat betekent dat deze bekabeld aan de modem verbonden is, maar het uitzenden van de wifi blijft in beide gevallen gelijk, maar is bekabeld aangesloten sneller en stabieler.

 

Ah zo

Maar, even voor de zekerheid, ik kan deze WiFi versterker dus niet zodanig instellen dat ik in huis gewoon 1 WiFi naam/toegang heb? (zelfde dus als de Experiabox)

Ja hoor @Sirrah81 , dat kan zeker, dan stel je op je versterker dezelfde naam en wachtwoord in als wat in je modem staat, ze kunnen alleen niet samenwerken (mesh).

Dus een apparaat kan zowel met je modem of met je versterker verbinden.

Reputatie 2

Ja hoor @Sirrah81 , dat kan zeker, dan stel je op je versterker dezelfde naam en wachtwoord in als wat in je modem staat, ze kunnen alleen niet samenwerken (mesh).

Dus een apparaat kan zowel met je modem of met je versterker verbinden.

Ah ok, dan ga ik in ieder geval de naam en het wachtwoord gelijk zetten als bij onze Experiabox.

Gaat bijvoorbeeld mijn telefoon dan ook automatisch schakelen naar de bron met het sterkste signaal (dus als ik naar de zolder loop, schakelt mijn telefoon dan automatisch over naar de KPN versterker)? Of heb ik daar dan zo'n mesh netwerk voor nodig?

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Sirrah81 ,

De witte Arcadyan WiFi versterker heeft geen MESH.Daardoor kan je blijven hangen op een ongunstig wifi punt.

Extender mode is daar geen oplossing voor, dit is enkel een draadloze backhaul i.p.v. via een ethernet kabel.

 

Een oplossing is om een Experia wifi (kan enkel bekabeld aangesloten worden) of een Superwifi (kan zowel bekabeld als via wifi aangesloten worden, maar bekabeld heeft de voorkeur) te kopen.Op Marktplaats zijn die wel voor een schappelijke prijs te vinden.Beide punten werken samen met je V10a.

Dank voor de correctie,

Dank voor de correctie,

Graag gedaan uiteraard!🙂

Gaat bijvoorbeeld mijn telefoon dan ook automatisch schakelen naar de bron met het sterkste signaal (dus als ik naar de zolder loop, schakelt mijn telefoon dan automatisch over naar de KPN versterker)? Of heb ik daar dan zo'n mesh netwerk voor nodig?

Je blijft dan vaak wel hangen op een verder gelegen punt.Ik adviseer om toch een MESH systeem te nemen:

Een oplossing is om een Experia wifi (kan enkel bekabeld aangesloten worden) of een Superwifi (kan zowel bekabeld als via wifi aangesloten worden, maar bekabeld heeft de voorkeur) te kopen.Op Marktplaats zijn die wel voor een schappelijke prijs te vinden.Beide punten werken samen met je V10a.

 

Reputatie 2

 

Je blijft dan vaak wel hangen op een verder gelegen punt.Ik adviseer om toch een MESH systeem te nemen:

Een oplossing is om een Experia wifi (kan enkel bekabeld aangesloten worden) of een Superwifi (kan zowel bekabeld als via wifi aangesloten worden, maar bekabeld heeft de voorkeur) te kopen.Op Marktplaats zijn die wel voor een schappelijke prijs te vinden.Beide punten werken samen met je V10a.

 

Helder

Ik ga MP eens in de gaten houden.

Kabel heb ik al tot boven liggen, dus Experia wifi zou moeten kunnen (dat is zo'n zwart kastje, toch?)

Of is er, buiten draadloos, nog een andere reden waarom ik beter voor de duurdere KPN Superwifi 2 zou moeten gaan (of Superwifi 1)? 

(Ik heb even snel gezocht maar niet direct een duidelijk antwoord hierop gevonden)

 

 

Of is er, buiten draadloos, nog een andere reden waarom ik beter voor de duurdere KPN Superwifi 2 zou moeten gaan (of Superwifi 1)?

Nee, eigenlijk niet.Als je gewoon een netwerkkabel ter beschikking hebt zou ik gewoon een Experia wifi nemen, deze is een stuk goedkoper dan de superwifi🙂