Beantwoord

Kun je Superwifi 1 & 2 combineren?

  • 11 April 2023
  • 13 reacties
  • 796 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag!

Ik heb een vraag over Superwifi. Ik kon dit zo niet terugvinden. Graag zou ik mijn TV+ Box willen koppelen via Wifi. Ik heb een V10 modem, en dit zou kunnen via Superwifi 2.0.

Maar nu vroeg ik me af, kun je oude en nieuwe superwifi punten combineren, en dat ik bij één superwifi 2.0 punt gebruik maak van WiFi6? 

In dat geval hoef ik dus maar één superwifi 2.0 aan te schaffen voor de TV+ Box en kan ik de oude Superwifi punten blijven gebruiken voor wifi in de rest van mijn huis.

Dank voor het antwoord!

icon

Beste antwoord door Nick83 11 April 2023, 18:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja, ze werken prima samen. Alleen Werkt WiFi 6 dan niet meer. 

Hallo @JobM alleen de wifi2 versterker wordt ondersteund door KPN i.c.m. een V10-modem.

Andere combinaties kunnen werken, maar KPN garandeert geen goede werking en je kunt er bij KPN dus niet op terugvallen, zie onderstaand aansluitschema:

1 t.e.m 4 wordt dus onderstend i.c.m. met een V10

 

Reputatie 1

Ja, ze werken prima samen. Alleen Werkt WiFi 6 dan niet meer. 

Ooh dat is jammer. Want ik kan alleen de TV+ box aansluiten op wifi met WiFi6 toch?

Reputatie 7
Badge +24

Ja, ze werken prima samen. Alleen Werkt WiFi 6 dan niet meer. 

Ooh dat is jammer. Want ik kan alleen de TV+ box aansluiten op wifi met WiFi6 toch?

Nee. WiFi 6 is voor de tv ontvangers niet belangrijk. Dus dat maakt niet uit.

Ze moeten multicast naar unicast ondersteunen. Dat doet de SuperWiFi 2.0. Maar dat heeft niets met WiFi 6 te maken.

Reputatie 1

Top, dank voor het antwoord!

Reputatie 2

De TV+ box heeft toch ingebouwde wifi en werkt bij mij perfect op het gewone wifi netwerk.

Reputatie 2

Ik heb trouwens een Experia Box V10.

Hallo @frits-p zoals je in het staatje binnen dit topic kunt zien in rij 5 wordt het officieel dus niet ondersteund door KPN en kun je dus geen beroep doen op ondersteuning en zegt KPN, sluit het maar aan volgens rij 1, bekabeld dus.

 

Reputatie 2

Ik heb de TV+ Box als tester ontvangen en volledig mee uitgetest en alles werkt gewoon perfect via de wifi, dus draadloos.

Moet er wel even bij vermelden dat ik Superwifi, de witte, ertussen heb.

Ik heb de TV+ Box als tester ontvangen en volledig mee uitgetest en alles werkt gewoon perfect via de wifi, dus draadloos.

Dat is dan fijn voor je.

 

Reputatie 2

@JanD  Lees even een post terug, ik had iets vergeten te vermelden en heb die post aangepast, sorry.

@JanD  Lees even een post terug, ik had iets vergeten te vermelden en heb die post aangepast, sorry.

Hallo @frits-p bedankt voor de update, fijn voor je dat het goed werkt, maar jouw opstelling wordt dus niet ondersteund door KPN in het geval van storingen, zoals ik al eerder schreef.

 

Reputatie 1

@JanD . Bij mij werkt het ook wel, alleen schijnt TV dan de zenders als "Unicast" op te halen, wat een mindere kwaliteit is als "Multicast". Zelfs als je instellingen op je tv box op multicast hebt staan. Zo heb ik in ieder geval begrepen.

Met een extra SuperWifi 2.0 op mijn netwerk lijk ik de TV+ box wel draadloos aansluiten zoals het bedoeld is.