Beantwoord

Neemt Superwifi instellingen Box 12 over?

  • 12 August 2023
  • 1 reactie
  • 68 keer bekeken

Hallo beste lezers. Ik heb sinds kort een kpn box 12 modem omdat onze V10 raar ging doen met de wifi en niet goed meer werkte. Tot nu toe werkt de box 12 prima we hebben zoon 40 apparaten op de wifi zitten en nog hier en daar wat kabels aangesloten.

Nu hebben we 3 netwerken aangemaakt (zijn aanwezig) de standaard 2.4 en 5.0ghz netwerk die al aanwezig waren en we hebben zelf apart een 2.4ghz en 5.0ghz netwerk gemaakt bij extra wifi dit wegens veel smart home producten die op 2.4ghz werken zoals wasmachine en droger lampen stopcontacten en ga maar door.

Nu willen we het bereik uitbreiden met de kpn superwifi 2 punten omdat sommige apparaten een zwak signaal hebben.

Nu is de vraag nemen deze kpn superwifi 2 kastjes alles netjes over en versterkt deze alle netwerken die aangemaakt zijn op de modem (geen gast wifi). De superwifi 2 punten worden dan bekabeld aangesloten op de modem op de beneden verdieping en de superwifi op de 1ste verdieping bekabeld en de 3de op de zolder bekabeld.

Niet dat ik straks met superwifi zit die alleen de standaard 2.4ghz en 5.0ghz overneemt maar niet de extra wifi punten waar alles netjes op verdeeld zit eigenlijk wordt de standaard 2.4ghz en 5.0ghz niet eens gebruikt omdat we 2.4 bij 2.4 houden en 5.0 bij 5.0ghz sommige apparaten gaan anders lopen vervelen dat ze de ene keer op 2.4 zitten en de andere keer op 5.0ghz. Ik hoop dat iemand dit duidelijk kan maken.

icon

Beste antwoord door Nick83 12 August 2023, 18:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24

Ja, de SuperWiFi's nemen alles over wat de KPN Box ook uitzend.

 

Â