Beantwoord

Oude Wifi versterker werkt niet meer, blijft blauw lampje geven

  • 26 February 2023
  • 12 reacties
  • 169 keer bekeken

Reputatie 1

Plots was de muziek stil. En het bleek aan de wifi te liggen. Bekabeld werkte de muziekspeler goed. Vooraf was er twee keer een hikje in de verbinding wat ik maar aannam als een bufferprobleempje om de een of andere reden, maar misschien ook wel een voorbode. Maar ook na het resetten van de v8 router werkt het nog niet. De wifiversterker die ernaast staat resetten werkt ook niet. De wifi op de V8 aanzetten gaf wel weer wifi. Het zit dus in de wifi versterker. Ik heb tot 4 maal toe met de thuisapp de code aan de onderkant gescant maar zonder resultaat. De scan herkent de code en als de cirkel in de app is doorlopen is er niets gebeurd. Blauwe lampje brandt maar desondanks geen verbinding. De wifi wordt ook niet overgenomen van de V8, die blijft gewoon werken.

Wat kan het zijn?

ps: de thuisapp vermeld niets over andere apparaten in huis ondanks dat die er wel zijn. Werkt dat alleen met de wifiversterker die nu niet werken?

edit: toch nog weer eens geprobeerd en ik kwam ies verder: de app op mijn telefoon vroeg om aan te geven waar de wifiversterker stond. Om vervolgens te vragen of ik er nog een wilde aansluiten, Ja. ik naar zolder, daar brande het blauwe lichtje niet. Ook gescand maar hier kon ik verder niets invullen en ook bleek de huiskamer uiteindelijk toch niet geregistreerd in de app. En nog steeds geen werkende wifiversterkers.

Zolder is een thuiswerkplek!!! 

icon

Beste antwoord door Jan van KPN 1 March 2023, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 1

opgelost: alle stekkers losgemaakt en daarna opnieuw aangesloten.

Maar wat maakt dat er ineens een storing is in de wfi versterker?

opgelost: alle stekkers losgemaakt en daarna opnieuw aangesloten.

Maar wat maakt dat er ineens een storing is in de wfi versterker?

Met electronica weet je het maar nooit.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat is gewoon 1 van de eigenschappen van WiFi: onbetrouwbaar. Bij de nieuwe SuperWiFi's gebeurt dat ook wel eens. Daarom zorg dat je kabels door je huis hebt lopen en sluit waar mogelijk apparaten bekabeld aan. 

En de gebruikte electronica is ook geen vliegtuigkwaliteit.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @manum en bedankt voor je bericht :)

Als je nog een Experia Box v8 in gebruik hebt dan zou ik deze sowieso om laten ruilen! Dit kun je zelf via onze website regelen. De Experia Box v8 is inmiddels wel verouderd en deze kun je geheel kosteloos om laten ruilen voor een nieuwer exemplaar. Misschien niet meer helemaal nodig omdat het probleem inmiddels is verholpen maar met oog op toekomst!

Reputatie 1

Nou dat ga ik dan maar doen, omruilen maar waarom heb ik daar nooit een melding voor gekregen of heb ik die gemist?

Inmiddels is de wifiversterker op zolder weer uit om onbekende reden. Als ik het aan/uitknopje aan zet gaat ie na een paar knipperen met groen ledje weer uit. 

Reputatie 1

@JanZ_  de pagina waar je me heen wijst zegt uiteindelijk dat ze niet kunnen helpen met de servicetool omdat ik geen aangesloten tv ontvanger heb. Dat klopt want ik heb internet only. Dus er zit een foutje in jullie administratie denk ik.

Reputatie 1

beste @JanZ_  inmiddels ben ik wel een stapje verder via deze link:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm 

deze tekst komt te voorschijn:

Als trouwe klant geven we je graag het allernieuwste modem voor jouw type aansluiting. Zo haal je het maximale uit je internet, en ben je klaar voor de toekomst.

Het omruilen van je modem is gratis.

Maar uiteindelijk gaat het dan om een v10 en geen box 12.

  1. Nu heb ik geen idee of de box 12 echt beter is maar als je de suggestie wekt het nieuwste te bieden dan moet je dat ook doen.
  2. wat is het verschil tussen de modums? 
  3. kan ik zelf kiezen?

Hallo @manum het belangrijkste verschil tussen de V10 en de KPN Box12 is, dat de V10 pairbonding ondersteunt.

Daarom schrijft KPN ook:

het allernieuwste modem voor jouw type aansluiting

Dan heb je nu waarschijnlijk een V8 of een V9 met pairbonding.

 

Reputatie 1

Hallo @manum het belangrijkste verschil tussen de V10 en de KPN Box12 is, dat de V10 pairbonding ondersteunt.

Daarom schrijft KPN ook:

het allernieuwste modem voor jouw type aansluiting

Dan heb je nu waarschijnlijk een V8 of een V9 met pairbonding.

 

Eind van de dag hè, lees ik wat minder scherp :) Dan ga ik gewoon de v10 bestellen en de v8 terugsturen. Dank.

Graag gedaan @manum 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @manum, goed om te lezen dat het is gelukt om een nieuwe Experia Box aan te vragen. Ik ga er vanuit dat hiermee de problemen worden verholpen en zie graag je bevindingen tegemoet!