Beantwoord

SuperWifi instellen als Access Point in plaats van versterker, kan dat?

  • 9 August 2023
  • 4 reacties
  • 86 keer bekeken

Badge

Stel dat ik een internet-loos wifi netwerk zou willen, LAN only. & daarbij netgear GS305E zou gebruiken als switch. Zouden mijn superwifi punten dan met zn drieen een wifi netwerk aanmaken? Of kunnen ze alleen een bestaand WLAN netwerk versterken. Het gaat hier vooral om de verbinding tussen mijn PC, telefoon & Pico 4 headset. Vandaar LAN-only. 

icon

Beste antwoord door wjb 9 August 2023, 19:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Dat kan maar je moet ook wel een DHCP server hebben voor het uitdelen van IP adressen of anders alle apparaten (incl. "super"wifi's) handmatig van een IP adres moeten kunnen voorzien.

Badge

Dat kan maar je moet ook wel een DHCP server hebben voor het uitdelen van IP adressen of anders alle apparaten (incl. "super"wifi's) handmatig van een IP adres moeten kunnen voorzien.

“Dat kan” als in, ze maken hun eigen netwerk aan? Dus ik zou geen aparte Access point hoeven te bestellen? Keep in mind, het zou dan alleen GS305E & 3x SuperWifi zijn. En de static IP’s zullen geen probleem zijn.

Reputatie 7

Dat kan maar je moet ook wel een DHCP server hebben voor het uitdelen van IP adressen of anders alle apparaten (incl. "super"wifi's) handmatig van een IP adres moeten kunnen voorzien.

“Dat kan” als in, ze maken hun eigen netwerk aan? Dus ik zou geen aparte Access point hoeven te bestellen? Keep in mind, het zou dan alleen GS305E & 3x SuperWifi zijn. En de static IP’s zullen geen probleem zijn.

Static IP adressen zal wel een issue zijn want naar mijn weten kan je op die "super"wifi's geen static IP adres invoeren.

Reputatie 7
Badge +24

Ja het kan. Of beter gezet: er zijn mogelijkheden. Maar het hangt er erg af van hoeveel kennis u zelf heeft. En wat u er mee wilt. 

Een dhcp server is fatsoenshalve wel bijna onmisbaar. Je maakt het jezelf wel heel moeilijk als die er niet is.