Beantwoord

SuperWifi punten KPN aansluiten op het netwerk van Online.nl (zyxel modem)

  • 29 December 2021
  • 17 reacties
  • 2858 keer bekeken

We hebben sinds vorige week een abonnement afgesloten bij online.nl (wel kpn netwerk).

Nou wil ik mijn superwifi punten aansluiten op het nieuwe modem. 

We hebben nu een zyxel modem en dus geen experia box meer.

Kan ik dit gewoon doen door de superwifi units te resetten? En bekabeld aan te sluiten?

Of is dit überhaupt niet mogelijk?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie!

 

icon

Beste antwoord door LaurensZalm 29 December 2021, 18:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ga er even vanuit dat dit om SuperWifi ( Witte ronde ) gaat.

 

je kan ze gewoon aansluiten, Je hoeft ze niet eens te ressetten, maar gewoon een powercycle ( uit/aan ) moet voldoende zijn. 

Hiermee behoud je dan tevens je bestaande WiFi gegevens, Deze zullen namelijk na reset nooit de gegevens van je zyxel modem ophalen.

Weet wel dat er minimaal 1 SuperWiFi bekabeld op je Zyxel router moet aangesloten zijn.

Bedankt voor je snelle reactie!

 

Ik had ze al aangesloten. Maar dan zitten ze nog op mijn oude kpn netwerk. En niet op mijn nieuwe netwerk van online.nl. 

Dus ik denk dat het juist niet de bedoeling is om de bestaande wifi gegevens te behouden?

Als ik ze reset, dan kunnen ze dus wel het netwerk van de nieuwe modem oppikken? 

Ik laat er inderdaad 1 vast zitten aan de modem. De andere gaat naar de bovenverdieping.

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie!

 

Ik had ze al aangesloten. Maar dan zitten ze nog op mijn oude kpn netwerk. En niet op mijn nieuwe netwerk van online.nl. 

Dus ik denk dat het juist niet de bedoeling is om de bestaande wifi gegevens te behouden?

Als ik ze reset, dan kunnen ze dus wel het netwerk van de nieuwe modem oppikken? 

Ik laat er inderdaad 1 vast zitten aan de modem. De andere gaat naar de bovenverdieping.

 

nee ze zullen nooit de naam en wachtwoord van de zyxel overnemen.

en dat  ze op het oude netwerk staan maakt niks uit voor werking dit is slechts een lokaal iets heeft niks te maken met of KPN of online, dus je kan deze gewoon hierop laten staan en anders via de app "KPN Thuis" de naam en wachtwoord aanpassen, Zet deze niet op de naam en wachtwoord van de zyxel modem dit gaat dan problemen geven.

  • Dus je kan huidige WiFi gegevens Prima behouden het is jouw netwerk en als je dit wil, mag en kan dit gewoon prima.
  • Nee ze gaan nooit de nieuwe gegevens van modem ophalen.

 

 

Dan zet ik ze een keer uit en opnieuw aan. En ga ik kijken of ze het dan weer beter doen. 

Ik heb namelijk boven echt slechter internet dan eerder. Ik baalde al bijna dat ik ben overgestapt naar een andere provider (al was dat puur en alleen een financiële keuze). 

Ik ga ze uit en aan doen en dan doen ze hopelijk beter.

 

Bedankt voor je snelle reacties Laurens!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

had je bij KPN een V10A modem toevallig ?

Nee een kpn box 12

Reputatie 7
Badge +9

Nee een kpn box 12

Same applies.

Staat eerste SuperWiFi vlakbij locatie van nu de Zyxel en eerder de Box12 of staat die op eerste verdieping oid 

De 1e superwifi unit staat inderdaad. Naast het modem. Dat stond hij eerder ook. De 2e unit staat centraal op de 1e verdieping.

Alleen nou is het het volgende, beneden kunnen we wel verbinding maken via de wifi met online.nl

Boven pakt hij die verbinding niet, maar pakt hij nog wel de oude verbinding van kpn. 

Ik dacht dat dat raar was, omdat we niet meer bij kpn zitten, maar dus bij online.nl.

Maar als ik jou verhaal goed begrijp is dat dus een intern dingetje en is dat eigenlijk het zelfde netwerk?

 

Reputatie 7
Badge +9

Oke.. 

  • Zyxel geeft het nieuwe netwerk af wat dit ook mag zijn. 
  • De 2 SuperWiFi Punten geven allebei het oude netwerk af tenzij hierin wat gereset is 

Zowel boven als beneden kan je gebruik maken van het “Oude” netwerk het hele netwerk afkomstig van de Zyxel kan je negeren en hoef je niet te gebruiken, gezien deze nooit zal samenwerken met het netwerk afkomstig van de beide SuperWiFi punten. 

Advies gebruik gewoon overal het oude netwerk die is zowel boven ( 2de SuperWifi ) als beneden ( 1ste SuperWiFi ) aanwezig. 
het netwerk afkomstig van de Zyxel mag je volledig negeren alles werkt gewoon ook via het “Oude” netwerk.

 
 

Ik heb nu boven de smart tv verbonden met het oude netwerk en nu is de ontvangst inderdaad stukken beter.

Als ik het nu goed begrijp maakt het dus eigenlijk niet uit bij wie ik een contract afsluit? Of dit nu bij Online.nl, Budget Thuis, KPN, Ziggo, TMobileThuis of Vodafone is?

Zolang er maar internet (in ons geval glasvezel) het huis binnen komt. Kunnen we altijd het signaal van de superwifi units gebruiken?

Bedankt voor je tijd en geduld! Ik heb er nou eenmaal niet zo veel verstand van haha. Maar ben blij dat tv het boven weer goed doet!

Reputatie 7
Badge +9

Inderdaad bij wie u internet afneemt maakt niks uit, Deze apparaten zijn ooit ingesteld ( wellicht automatisch door KPN ) op een bepaalde naam en wachtwoord combinatie, En deze kunt u aansluiten op iedere internet verbinding, Waarna u gewoon het voor u vertrouwde netwerk heeft.. 

Al trekt u een kabeltje vanaf uw buren( niet aan te raden ) en sluit u dit aan op de eerste SuperWifi heeft u gewoon uw eigen SuperWifi netwerk thuis. 

Veel plezier met uw diensten.

Bedankt! 

Dan heb ik nog 1 vraag, en daarna ben je af haha.

Maakt het dan ook nog uit wat voor snelheid we afnemen? We hebben destijds een 100/100 abonnement afgesloten. En nu bij Online.nl weer een 100/100 abonnement. Staan de wifi units dan ook ingesteld op 100/100? (Omdat t misschien glasvezel is?). Of is de snelheid die je afsluit wel de snelheid die je hebt?

Fijne jaarwisseling alvast!

Met vriendelijke groet,

Vincent Bosch

Reputatie 7
Badge +9

1 Vraag dan nog 1 antwoord… 

Nee… er wordt geen snelheid op ingesteld deze pakken gewoon wat ze binnen kunnen trekken tot een max van 1Gbit ( 1000Mbit ). 

Fijne jaarwisseling en maak er wat moois van

Dan kan ik dus vanaf nu een zo'n goedkoop mogelijk internet abonnement afnemen. 

Dat is nog eens chill nieuws zo aan het eind van het jaar!

We gaan er zeker wat moois van proberen te maken aankomen jaar. Jij uiteraard ook!

Nogmaals bedankt!

Houdoe!

Oh wacht, ik lees het verkeerd haha. 

Tot een max van 1gbit. Dus als ik 100 heb is 100 de max.

Voor de rest blijft mijn bericht hetzelfde haha!

Houdoe!

Reputatie 7
Badge +11

Oh wacht, ik lees het verkeerd haha. 

Tot een max van 1gbit. Dus als ik 100 heb is 100 de max.

Voor de rest blijft mijn bericht hetzelfde haha!

Houdoe!

Exact. Superwifi maakt geen gigabit van een 100Mbps-verbinding. Zou wel heel knap zijn 😉

 

Dan kan ik dus vanaf nu een zo'n goedkoop mogelijk internet abonnement afnemen. 

Houdt er wel rekening mee dat hoe goedkoper een provider is je hier vaak ook meer inlevert op service mocht je dat eens nodig hebben. Iedere provider gaat er anders mee om en werkt volgens compleet andere proposities.

Let bij een eventuele overstap ook op de eenmalige kosten die er bij het afsluiten bij komen kijken. Voordat ik bij KPN werkte had ik eens gekeken naar een andere provider maar de kosten voor een verplichte installatiemonteur en de aansluitkosten maakte dat ik het eerste jaar om en nabij hetzelfde ging betalen dan wat ik al deed. Toen maar van een overstap afgezien.

Bedankt voor je reactie NHendriks.

Dat is inderdaad het gene waar ik wel altijd op let. Ik zoek altijd het "goedkoopste" uit voor dezelfde kwalificaties. Ik had het nu alleen gehouden bij Online.nl / Budget Thuis / KPN omdat ik die superwifi units had. En ik zelf dacht dat die alleen werkte bij providers met het KPN netwerk. 

Mijn zoekgebied gaat dus alleen aankomend jaar groter worden 😉.