Beantwoord

Superwifi punten worden niet herkend in de KPN Thuis app

  • 4 April 2023
  • 2 reacties
  • 467 keer bekeken

Na een reset van het modem (KPN box 12) moet ik de (3) Superwifipunten opnieuw installeren. Ligt dat aan mij of is dat bij iedereen zo? En kan dat niet anders?

De Superwifi punten worden vervolgens niet herkend in de KPN Thuis app. Ik sluit de Superwifi aan en krijg dan de melding dat er geen Superwifi is (nadat de Superwifi is opgestart aan de kabel). Installatie van de Superwifi-punten duurt daardoor eindeloos (iedere keer weer opnieuw opstarten, weer rood lampje, weer opnieuw….). 

icon

Beste antwoord door Roy74 4 April 2023, 19:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

De enige manier om de Superwifi punten weer aan het werk te krijgen, is door een schone installatie te doen. Maar dat is wel erg veel gedoe, elke keer bij een reset van het modem.

Reputatie 7
Badge +7

In principe zou het opnieuw moeten installeren/resetten niet nodig hoeven te zijn. Al moet ik toegeven dat ik afgelopen maandag dezelfde situatie had nadat Box12 een nieuw bootloader versie head gekregen en daarna herstart werd, Superwifi was daarna overleden en niet meer te reanimeren. Na een aantal pogingen heb ik een reset gedaan.

Wat mijn “best practice” is na wat ervaring met Superwifi. Bij een geplande herstart van de modem eerste superwifi uitzetten en van de spanning halen. Dan de modem herstarten, Pas dan Superwifi weer starten.

De modem is de master in het netwerk en die als eerste in de lucht brengen voorkomt ellende.

Bij onverwachte downtime van de modem, zoals een firmware update, waar je geen controle op hebt: eerst superwifi uitzetten en van de spanning. Daarna de modem nogmaals clean herstarten (je bent er dan zeker van dat er geen update processen meer zijn achtergebleven) en pas dan Superwifi weer starten.

Dat Superwifi in de thuisapp niet meer zichtbaar is, is gevolgschade omdat ze niet goed verbonden zijn. Het is een prachtige vinding maar Superwifi is soms wat onstuimig.