Beantwoord

SuperWifi2 punten werken niet samen met mijn Synology, klopt dat?

  • 31 May 2023
  • 14 reacties
  • 65 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik heb 3 super wifi 2 punten maar deze blijken niet te werken in combinatie met mijn synology volgens kpn, Nu is mijn vraag of hier mensen zijnĀ  die het met kpn eens zijn dat ik dan maar een eigen mesh systeem moet aanschaften of dat kpn mij gewoon hoort te helpen zodat dit werk.

icon

Beste antwoord door Nick83 31 May 2023, 09:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

WiFi punten van verschillende merken werken nooit met elkaar samen in 1 mesh systeem. Iedere fabrikant heeft zn eigen implementatie. WiFi punten van bijvoorbeeld TP-Link werken ook niet samen met een WiFi router van Netgear.Ā 

Wil niet zeggen dat het helemaal niet zal functioneren. Ze kunnen gewoon functioneren in het zelfde netwerk. Maar als u iets aanpast op de Synology, dan word dit niet over genomen door de SuperWiFi's. U moetĀ dusĀ de SuperWiFi's apart instellen.

Reputatie 3
Badge

Beste @Nick83Ā 

Dat weet ik ook dat ik ze apart moet instellen maar als raoming op een of ander manier niet goed gaat betekend dit neem ik aan toch dat ergens in de super wifi iets mis gaat?

Reputatie 4
Badge +4

Hallo @Marcomestreech,Ā 

Ā 

KPN gaat je niet helpen bij eigen apparatuur. Wel met de spullen van hunzelf(dus alles waar KPN op staat). Overigens doet geen enkele ISP(provider) dit.

Ā 

Wat @Nick83Ā zegt klopt wel. Dus je hebt nu 2 netwerken binnen je huis. Het slimste is alles op hetzelfde SSID en WW zetten, en de DHCP op de Synology uit, mits de experiabox word gebruikt.

Reputatie 3
Badge

@Nicj56Ā 

Nee de experiabox wordt niet gebruikt en wifi op synology en super wifi heef zelfde naam dus daar zou probleem ook niet moeten zitten.

Dat kpn geen ondersteuning bied is mij wel duidelijk maar dan had de monteur 3a 4 maanden terug al kunnen zeggen dit ondersteunen we niet nee meneer raarde me aan een 3e erbij te kopen waardoor ik nog ermee in mijn maagd gespit zit.

Reputatie 7
Badge +24

...maar als raoming op een of ander manier niet goed gaat betekend dit neem ik aan toch dat ergens in de super wifi iets mis gaat?

Er gaat niets mis. Het werkt gewoon niet samen in 1 mesh systeem.Ā 

Net zo goed als dat een spiegel van een Mercedes niet past op een Opel. U kunt daar heel moeilijk overĀ doen. Maar dat is redelijk zinloos lijkt me...

Reputatie 3
Badge

...maar als raoming op een of ander manier niet goed gaat betekend dit neem ik aan toch dat ergens in de super wifi iets mis gaat?

Er gaat niets mis. Het werkt gewoon niet samen in 1 mesh systeem.Ā 

Net zo goed als dat een spiegel van een Mercedes niet past op een Opel. U kunt daar heel moeilijk overĀ doen. Maar dat is redelijk zinloos lijkt me...

Ik doe niet moeilijk maar vraag een beetje om advies ik wil best kijken om eerst eens een mr2200ac van synology naast mijn router te zetten van synology om uit te wijken het dan beter werk maar vind beetje jammer omdat ik ervan uit was gegaan de super wifi's ook meer kon.

Reputatie 4
Badge +4

@Nicj56

Nee de experiabox wordt niet gebruikt en wifi op synology en super wifi heef zelfde naam dus daar zou probleem ook niet moeten zitten.

Dat kpn geen ondersteuning bied is mij wel duidelijk maar dan had de monteur 3a 4 maanden terug al kunnen zeggen dit ondersteunen we niet nee meneer raarde me aan een 3e erbij te kopen waardoor ik nog ermee in mijn maagd gespit zit.

Dezelfde naam en wachtwoord ga ik vanuit.

Ā 

Zelf heb ik wel Box 12 + 2x superwifi 2, maar dan werkt het zoals een Deco setje van TP-Link. Alleen iedere fabrikant heeft zoalsĀ @Nick83Ā al aangaf, op zijn eigen manier erop gezet waardoor het niet zal gaan werken. De EU kennende zal dat wel open moeten gaan, want dat zie je nu ook USB-C, dat dat op ieder apparaat moet, en sideloading op iPhones.

Tevens, om nu tot de kern te komen van je advies. Dan alles van het zeflde merk kopen en ZEKER goed kijken of het mesh support heeftĀ @Marcomestreech

Reputatie 7
Badge +24

... maar dan had de monteur 3a 4 maanden terug al kunnen zeggen dit ondersteunen we niet nee meneer raarde me aan een 3e erbij te kopen waardoor ik nog ermee in mijn maagd gespit zit.

MisschienĀ was de gedachte van de monteur dat u het WiFi op de Synology router uit zou zetten...

Reputatie 7
Badge +24

BesteĀ @Nick83Ā 

Dat weet ik ook dat ik ze apart moet instellen maar als raoming op een of ander manier niet goed gaat betekend dit neem ik aan toch dat ergens in de super wifi iets mis gaat?

U schrijft "als" ... maar is daar ook daadwerkelijk sprake van? Heeft u echt problemen? Werkt het slecht in de opstelling die u nu heeft?

Reputatie 3
Badge

BesteĀ @Nick83Ā 

Dat weet ik ook dat ik ze apart moet instellen maar als raoming op een of ander manier niet goed gaat betekend dit neem ik aan toch dat ergens in de super wifi iets mis gaat?

U schrijft "als" ... maar is daar ook daadwerkelijk sprake van? Heeft u echt problemen? Werkt het slecht in de opstelling die u nu heeft?

Ja het grote probleem is dat hij lang duurt voordat ik met een ander punt ben verbonden.

Reputatie 4
Badge +4

Ja het grote probleem is dat hij lang duurt voordat ik met een ander punt ben verbonden.

Dit kan kloppen omdat het apparaat het ziet als verspringen van netwerk, ipv dat master zegt hij moet van a naar b.

Reputatie 3
Badge

@Nicj56Ā 

Er is geen verschil in netwerk heten gewoon zelfde

Reputatie 4
Badge +4

@MarcomestreechĀ ,

Ā 

Toch ziet het verbonden apparaat het als ik verspring naar ander netwerk. Dus kan het langer duren.

Maar hoe lang duurt het ongeveer voor dat de verbinding tot stand komt?

Word er wel gewerkt met kabels die 1Gbits aan kunnen?

Reputatie 3
Badge

Duurt ongeveer 20 sec en kabels zijn cat6