Beantwoord

Uitzetten WPS zet het niet uit op de SuperWifi 2

  • 3 August 2023
  • 2 reacties
  • 142 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Ik wil graag WPS uitzetten op mijn Wi-Fi netwerk omdat ik het niet gebruik en omdat het het netwerk onveiliger kan maken. Ja, de huidige security bugs zijn opgelost in de laatste implementatie van WPS, maar door de hoeveelheid bugs in de vorige versies en omdat ik het niet gebruik, wil ik het graag overal uit hebben voor de veiligheid.

Op het modem heb WPS uitgeschakeld:

De SuperWifi punten zouden alle instellingen van het modem moeten overnemen, echter staat WPS daar nog steeds op aan:

De bovenste twee netwerken zijn van het SuperWifi 2 punt (2.4 en 5 GHz). De onderste twee zijn van de Box 12 (WPS staat uit).

Ik dacht misschien toch WPS uit kunnen zetten via de web-interface van de SuperWifi 2, echter redirect deze naar het modem (192.168.2.254):

$ curl -I http://192.168.2.5
HTTP/1.1 302 Found
Pragma: no-cache
Cache-Control: no-cache
Content-type: text/plain
Content-length: 0
Location: http://192.168.2.254
X-Frame-Options: SAMEORIGIN
Connection: close

Dus dat is ook niet mogelijk. Zouden jullie het kunnen maken dat de SuperWifi 2 ook deze WPS instelling van het modem overneemt?

KPN Box 12 Firmware SuperWifi 2 (WE620242) Firmware

SGEJ1000060E

3.00.31

 

icon

Beste antwoord door BruisTablet 3 August 2023, 12:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hetzelfde met de WMM optie. Uitzetten in de instellingen (op het modem) zet het niet uit op de SuperWifi 2:

 

Reputatie 7
Badge +8

Dit zit allemaal niet in het parameter synchronisatie model tussen deze apparaten. Mogelijk omdat het verschillende fabrikanten zijn waarin een beperkte set van parameters worden uitgewisseld. 

In dit model is ook gekozen voor 1 web interface voor een set van apparaten.

Hier is in de nieuwe software ook anders mee omgegaan. Synchronisatiemodel is blijven bestaan. Web interface is nu per apparaat aankiesbaar.

WMM staat aan en is (nog) niet aanpasbaar. WPS staat aan en is ook (nog) niet aanpasbaar.