Beantwoord

Werkt Superwifi 2 net zo goed i.c.m. nieuwste ziggo modem?

  • 19 February 2023
  • 11 reacties
  • 2346 keer bekeken

Ik heb 1 superwifi 2 punt. Deze werkt nu perfect samen met ons experia 12 box. De superwifi is niet bedraad aangesloten omdat deze op een plek staat waar geen kabel komt.

 

Als ik nu overstap naar Ziggo, werkt het superwifi 2 punt dan net zo goed als nu icm het kpn Expedia 12 modem?

 

Ik kan hier geen duidelijk antwoord over vinden namelijk,  volgens mij werkt het prima als je het superwifi punt bedraad aansluit, maar het is me niet bekend of het net zo goed als nu draadloos werkt.

icon

Beste antwoord door BruisTablet 20 February 2023, 22:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hij zal bekabeld op het Ziggo modem aangesloten moeten worden. Draadloos zal niet gaat.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb 1 superwifi 2 punt. Deze werkt nu perfect samen met ons experia 12 box. De superwifi is niet bedraad aangesloten omdat deze op een plek staat waar geen kabel komt.

 

Als ik nu overstap naar Ziggo, werkt het superwifi 2 punt dan net zo goed als nu icm het kpn Expedia 12 modem?

 

Ik kan hier geen duidelijk antwoord over vinden namelijk,  volgens mij werkt het prima als je het superwifi punt bedraad aansluit, maar het is me niet bekend of het net zo goed als nu draadloos werkt.

1 of meer superwifis kunnen zelfstandig samen functioneren achter elke willekeurige modem router. Voorwaarde is minimaal 1 via ethernet aangesloten en de wifi instellingen moeten met de hand worden gezet via de browser login op de superwifi zelf.

Ok duidelijk. Bedankt voor de reacties. 

 

Nieuwe vraag dan:

Hoe goed is het wifibereik van een superwifi2 tov de experiabox 12? Als dit minstens zo goed is, dan ben ik tevreden :)

 

Anders overweeg ik om een extra superwifi2 aan te schaffen (als die nog voordeliger via wifimanager te krijgen zijn). De oude laten staan waar deze nu staat en de nieuwe achter het eventueel nieuwe ziggo modem (ziggo modem dan als router, met wifi uitgeschakeld).

Reputatie 7
Badge +8

Ok duidelijk. Bedankt voor de reacties. 

 

Nieuwe vraag dan:

Hoe goed is het wifibereik van een superwifi2 tov de experiabox 12? Als dit minstens zo goed is, dan ben ik tevreden :)

 

Anders overweeg ik om een extra superwifi2 aan te schaffen (als die nog voordeliger via wifimanager te krijgen zijn). De oude laten staan waar deze nu staat en de nieuwe achter het eventueel nieuwe ziggo modem (ziggo modem dan als router, met wifi uitgeschakeld).

Superwifi 2 is vrijwel gelijk aan de interne wifi van de v12. Elke extra superwifi 2 koppelen op ethernet. Die vindt de eerste dan en kopieert alle relevante gegevens. Daarna werken ze samen en evt draadloos. Instellingen wijzigen (die blauw knippert is de hoofdunit) op de ene gaat automatisch over op de andere.

Mijn vraag is eigenlijk hetzelfde, maar gaat even meer over het antwoord “Voorwaarde is minimaal 1 via ethernet aangesloten en de wifi instellingen moeten met de hand worden gezet via de browser login op de superwifi zelf” 

Het eerste deel van het antwoord snap ik wel(via eternetkabel dient een superwifi-2 punt te worden aangesloten op het (ziggo-modem) maar het tweede deel (wifi instellingen met de hand instellen via de browser login op de superhifi zelf) gaat mijn technisch beperkt inzicht taboven. Hoe kan ik inloggen in een superwifi-2? Als ik het IP adres ingeef, kom ik weer in de settings van het modem...

Reputatie 7
Badge +19

Maak je op dit moment gebruik van Superwifi in combinatie met een KPN modem? @wiad55 

Ja, nu nog wel, maar volgende maand ga ik naar Ziggo

Reputatie 7
Badge +8

Mijn vraag is eigenlijk hetzelfde, maar gaat even meer over het antwoord “Voorwaarde is minimaal 1 via ethernet aangesloten en de wifi instellingen moeten met de hand worden gezet via de browser login op de superwifi zelf” 

Het eerste deel van het antwoord snap ik wel(via eternetkabel dient een superwifi-2 punt te worden aangesloten op het (ziggo-modem) maar het tweede deel (wifi instellingen met de hand instellen via de browser login op de superhifi zelf) gaat mijn technisch beperkt inzicht taboven. Hoe kan ik inloggen in een superwifi-2? Als ik het IP adres ingeef, kom ik weer in de settings van het modem...

Als de superwifi achter een ander modem dan kpn zit dan komt de originele web interface van de superwifi weer beschikbaar. De superwifi gaat zelfstandig een netwerk vormen met 1 of meerdere superwifi,s. (als er minimaal 1 via ethernet zit verbonden met een modem) . Deze superwifi web inlog interface is beschikbaar op het ip adres dat deze superwifi later krijgt van het ziggo modem. Welke dat is kan bv bekeken worden in de windows netwerk omgeving waar elke superwifi zichzelf bekend zou moeten maken middels een aanklikbaar icoon. Andere snelle route om het ip adres te achterhalen is om een smartphone applicatie zoals fing te gebruiken. Deze maakt een scan van het thuis netwerk en daar zou de superwifi dus moeten oppoppen met het ip adres. 

Dan is het een kwestie van dit ip adres in een browser zetten en dan inloggen met het password van de blauw knipperende superwifi. Maar als ze eerder op een KPN modem hebben gezeten is het beter om eerst even alle superwifis te resetten. Verwijder alle kabels en hou reset gaatje ingedrukt totdat ze een aantal keer knipperen. Dan wachten totdat ze eindigen met een paarse led. Ze staan dan in fabrieksstand.

Na inlog kan in de web interface van de superwifi dus alles worden ingesteld qua wifi.

Helder verhaal! Dank je wel voor de uitleg. Over een paar weken krijg ik de Ziggo apparatuur en zal dan nog even laten weten of het gelukt is. 

Inmiddels Ziggo pakket geïnstalleerd en de hierboven beschreven handelingen van @BruisTablet uitgevoerd.  Het was niet nodig om de SWP2 te resetten, de koppeling met de overige twee SWP’s werd automatisch gemaakt. Nu heb ik nog een vraag resterend: De netwerknaam heeft nog dezelfde KPN netwerkmaam (KPN728Axxx) en dat is nu een separaat netwerk. Is het handig om de netwerknaam nu te wijzigen in de Ziggo netwerknaam, of krijg je dan IP conflicten?

Reputatie 7
Badge +8

Inmiddels Ziggo pakket geïnstalleerd en de hierboven beschreven handelingen van @BruisTablet uitgevoerd.  Het was niet nodig om de SWP2 te resetten, de koppeling met de overige twee SWP’s werd automatisch gemaakt. Nu heb ik nog een vraag resterend: De netwerknaam heeft nog dezelfde KPN netwerkmaam (KPN728Axxx) en dat is nu een separaat netwerk. Is het handig om de netwerknaam nu te wijzigen in de Ziggo netwerknaam, of krijg je dan IP conflicten?

Zou het niet hetzelfde houden op de ziggo. Het gaat elkaar in de weg zitten omdat het niet samenwerkt. Ik zou de wifi op het ziggo modem geheel uitzetten. Dan kan evt de naam gelijk worden gemaakt op die van het Ziggo modem. Je draait dan qua wifi alleen op de superwifi,s.