Beantwoord

Werkt Superwifi met mesh?

  • 24 December 2022
  • 10 reacties
  • 57 keer bekeken

Reputatie 1

Heb nu de V10 Experia H369, deze staat buiten het appartement.  Dus binnen nauwelijk wifi via de V10 De wifi manager geeft aan 3 Superwifi punten aan te schaffen. Deze kan ik allemaal via bedraad  aansluiten. Werkt dit dan en werkt dan ook de zgn. Mesh? Is het eventueel dan nog zinvol een Experia V12 aan te vragen?

Alvast b3edankt voor de reactie.

icon

Beste antwoord door Joep1965 24 December 2022, 14:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Maar waarom kan het modem dan niet naar binnen?? 

Maar waarom kan het modem dan niet naar binnen?? 

Inderdaad. Als er netwerkkabels van af die plek gaan én je hebt glasvezel dan kan één van die gebruikt worden voor verbinding van de glas-NT naar het modem (dan in huis).

Reputatie 1

De router ( heb glasvezel) is standaard bij ons in het gebouw in de meterkast buiten het appartement geplaats.  Mocht ik de Experia binnen zetten zit ik met het probleem van aansluitingen, het meeste is bedraad en de wifi gebruiken we voor de tablets en telefoons, Nju is ons appartement ook ca. 150 m2. groot dut door de Experia binnen te zetten zullen we ook geen dekking in ons hele apprtement krijgen, denk ik.

Dan nog zou het modem (Experiabox) in huis kunnen. Er kan tot 100 meter netwerkkabel  van de glas-NT naar het modem lopen. Aanbevolen kabel van NT naar modem is cat 6. Maar minimaal cat 5e.

Maar goed. Wifi in huis kan je nu wel oplossen met Super Wifi of accesspoints naar keuze. Mogelijk is een switch nodig als je in huis dan tekort komt aan aansluitingen.

Reputatie 1

Dan nog zou het modem (Experiabox) in huis kunnen. Er kan tot 100 meter netwerkkabel  van de glas-NT naar het modem lopen. Aanbevolen kabel van NT naar modem is cat 6. Maar minimaal cat 5e.

Maar goed. Wifi in huis kan je nu wel oplossen met Super Wifi of accesspoints naar keuze. Mogelijk is een switch nodig als je in huis dan tekort komt aan aansluitingen.

 

Bedankt Peter,

Ik laat de Experiabox toch in de meterkast staan, praktisch het meest makkelijk .op 2 lan poorten zijn ook mijn tv's aangesloten. wat ik alleen zou willen weten of als ik de drie Superwifi punten binnen bedraad aansluit of dan Mesh werkt.

Badge +19

Dan nog zou het modem (Experiabox) in huis kunnen. Er kan tot 100 meter netwerkkabel  van de glas-NT naar het modem lopen. Aanbevolen kabel van NT naar modem is cat 6. Maar minimaal cat 5e.

Maar goed. Wifi in huis kan je nu wel oplossen met Super Wifi of accesspoints naar keuze. Mogelijk is een switch nodig als je in huis dan tekort komt aan aansluitingen.

 

Bedankt Peter,

Ik laat de Experiabox toch in de meterkast staan, praktisch het meest makkelijk .op 2 lan poorten zijn ook mijn tv's aangesloten. wat ik alleen zou willen weten of als ik de drie Superwifi punten binnen bedraad aansluit of dan Mesh werkt.

 

Dat laatste klopt helemaal. Prima combinatie. Op iedere verdieping één.  Als u een appartement heeft is drie teveel. Maar als u toch gaat bekabelen zijn deze net zo goed maar een stuk goedkoper. 

Reputatie 1

Bedenkt voor de reactie, ga dit dan maar een proberen.

Badge +19

@Jan N. Ik heb m'n bericht nog aangevuld. 

Reputatie 1

Dag Joep,

Bedankt voor de tip, dit scheelt veel.  Maar wat ik mij nog afvraagg of deze dan ook mesh ondersteunen zodat bijv. de tablet of telefoon automatisch overschakelt naar de Experia wifi met het sterktste signaal?

Badge +19

Ik heb ze en ik wandel het hele huis door zonder dat de wifi verbinding verbreekt.  Ideaal!! Volgens mij precies wat jij zoekt😉