Wi-Fi manager werkt niet op zolder

  • 30 May 2023
  • 9 reacties
  • 78 keer bekeken

Hallo,

Onlangs hebben wij van de 2e verdieping (zolder) een extra slaapkamer gemaakt. De zolder wás open, maar is nu dus deels afgesloten door dubbele gipsplaat wand met isolatie. Helaas is hierdoor het bereik van de wifi (die niet eens zo heel erg ver moet) drastisch verminderd. Met enige regelmaat maken devices geen verbinding met de Wi-Fi. De modem staat in de meterkast onderaan de trap.

Is er nog een andere oplossing behalve zo'n duur superwifi punt aan te schaffen? En áls je zo'n ding op bijvoorbeeld de 1e verdieping zet (waar ik een kabel heb), werkt de wifi van de modem beneden dan nog wel? Of moet ik er dan meteen twee aanschaffen?

Ik hoor graag jullie advies, alvast bedankt!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Welk type modem heb je?

Welk type modem heb je?

Experia Box v10

Reputatie 7
Badge +24

Welk modem heeft u?

Ik wilde u een linkje geven naar een Experia WiFi. Die had KPN tot voor kort in de shop staan voor een laag prijsje. Maar helaas zie ik ze niet meer. Op marktplaats staan er nog wel zat.

Badge +19

Dan heb je inderdaad 2 wifiversterkers nodig. Je kunt ze tegen een mooie prijs aanschaf via de wifimanager die je kunt vinden op de site van kpn. Jammer dat je met de verbouwing de utp kabel niet hebt doorgetrokken.  Dat was natuurlijk veel beter geweest. 

Reputatie 7
Badge +24

Welk type modem heb je?

Experia Box v10

Zonder a? Daarbij gaat inderdaad WiFi uit. Dus u zult er 2 aan moeten schaffen.

Of iets van een ander merk. Dan blijft WiFi wel aan...

Dan heb je inderdaad 2 wifiversterkers nodig. Je kunt ze tegen een mooie prijs aanschaf via de wifimanager die je kunt vinden op de site van kpn. Jammer dat je met de verbouwing de utp kabel niet hebt doorgetrokken.  Dat was natuurlijk veel beter geweest. 

Dat is nog steeds een optie, maar de televisie (is wat ouder) heeft bijvoorbeeld geen mogelijkheid voor aansluiten utp kabel (wel wifi) en telefoons en tablets natuurlijk ook niet.

Badge +19

Als ik jou was kocht ik drie experia wifi's op marktplaats. Zie toevallig iemand die er drie aanbied. Niet meer bieden dan € 50,00😉. Dan zet je beneden,  op de 1ste en op de 2de etage een wifipunt.  Die moeten bekabeld aangesloten worden.  Nou dan heb je een super wifinetwerk!!!

Ik heb ook pas geleden 2 extra superwifi punten gekocht via marktplaats voor €45,- p/st. 1 van de access points wil niet updaten, maar doet het wel goed. Ik ben benieuwd of ik hier nog problemen mee ga krijgen. En ik weet niet hoe KPN omgaat met eventuele problemen met deze access points.

Reputatie 7

Hoi @Thijs13, die zolder slaapkamer is goed geïsoleerd dus! Een Wifi versterker of het verlengen van de netwerkkabel wat beide al genoemd is zijn goede opties om het te verbeteren. Het signaal zelf van de modem kan niet versterkt worden zonder een van die hulpmiddelen. Is het met de voorgestelde opties gelukt om een keuze te maken?