Beantwoord

Wifi Manager geeft foutmelding over wijkcentrale

  • 25 May 2023
  • 3 reacties
  • 77 keer bekeken

Reputatie 2

Goedemorgen,

Aangezien de snelheid van mijn Imou Camera en de Ring Deurbel zeer wisselend is heb ik de Wifi manager eens doorlopen.

Ik kreeg als advies om 2 Superwifi’s aan te schaffen. Ik heb echter ook al twee ExperiaWifi’s aangesloten. Deze kwamen niet in het verhaal verder voor. Gekozen om verder te gaan om de snelheid te verbeteren.

Hierna kreeg ik de volgende meldingen:

 

 

Verbeter de snelheid van je modem….  Dit uitgevoerd en dan de volgende meldingen:

 

Modem staat een groen vinkje

 

Wijkcentrale staat een rood kruis  met als melding probeer het later weer eens

 

 

 

 

Volgens de KPN is er geen onderhoud in onze wijk van toepassing.

Ik ervaar verder ook geen verminderde snelheid in het bekabelde internet. Bij een bekabelde speedtest heb ik gewoon de maximale snelheid (1gb glasvezel)

 

Het enige waar ik problemen in ondervind is het wifi signaal naar de deurbel en de camera.

Kan de melding netwerk Wijkcentrale hier invloed op hebben?

Tevens vind ik het vreemd dat in de wifi manager helemaal niet gezien wordt dat ik ook nog twee WifiExperia’s aangesloten heb.

Ik was van plan om de WifiExperia’s te vervangen door Superwifi’s maar na deze foutmelding denk ik dat ik nog maar ff wacht tot er duidelijkheid is over bovenstaande foutmelding.

Ik heb de Box V12 met nog de oude software erop.

 

Wellicht dat een KPN medewerker mij enige duidelijkheid kan verschaffen of er daadwerkelijk een probleem richting mijn modem ligt of dat er een probleem in de wijkcentrale is?

 

Alvast mijn hartelijke dank voor jullie reactie.

 

Gr.

 

Rick

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 31 May 2023, 09:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Rick.van.D, welkom op ons forum!
Dat is wel een gekke melding in deze situatie inderdaad. Als er buitenshuis iets is zou in principe helemaal niets het moeten doen. Ik vermoed dat het iets in de tool is, ik zie ook dat er nog een oud thuis abonnement gekoppeld staat aan je MijnKPN account, dit veroorzaakt soms dit soort meldingen.
Ik heb mijn collega's achter de schermen verzocht de oude eruit te halen, daar kan altijd even overheen gaan. Kun je het later nog eens proberen?

Hoewel de tool nu mogelijk niet goed werkt kan het verder geen kwaad.

Reputatie 2

@Thomas dankjewel voor je reactie. Alles werkte inderdaad nog gewoon goed. Een dag later was de melding ook niet meer aanwezig. dank voor het verwijderen van het oude thuis abonnement. Ik ervaar in de thuis-app dat de app soms de experia wifi's (2 stuks) niet kan vinden. Kan dat ook hiermee te maken hebben. Ik heb overigens de indruk dat de experia wifi's gewoon werken hoor want als ik inlog op de interface van de box v12 zie ik gewoon mijn experia wifi's inclusief de verbonden apparaten.

Reputatie 7
Badge +20

Ah als je ze in de webinterface van de box 12 ziet en/of de lampjes erop aan staan werken ze inderdaad gewoon.
Dat ze soms ontbreken in de app is een bekend issue, daar heb ik op de korte termijn helaas nog niet echt n oplossing voor. Dit is soms tijdelijk en soms wil het helpen alles te resetten, maar of dat de moeite waard is, is maar net even de vraag natuurlijk.