Beantwoord

Wifi valt constant weg, SuperWifi punten willen ook niet verbinden met nieuwe KPN box 12

  • 11 December 2021
  • 12 reacties
  • 470 keer bekeken

Vandaag een nieuwe KPN Experia box 12 ontvangen. Wifi verbinding valt constant weg, ook naast de box. Vele malen gereset en wifi scanner op website gedaan, maar niets helpt. KPN lijkt onbereikbaar en volgens de website wil men alleen een monteur sturen voor 60 euro terwijl we geen werkende apparatuur hebben gekregen…… Bij vragen en klachten krijg je alleen de wifi scanner telkens voorgeschoteld… 

icon

Beste antwoord door DennisA78 12 December 2021, 19:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

Welke firmware versie staat op die V12? 

Reputatie 7
Badge +24

Vandaag een nieuwe KPN Experia box 12 ontvangen.

Bent u nieuwe klant? Of was uw vorige modem kapot?

Ik ben een bestaande klant en heb het modem ontvangen omdat vorige modem (nog geleverd door Telfort) sterk verouderd was. Ik zie in de modeminstellingen dat ik deze versie heb: SGEJ10000312

Op devices staat wel de naam van de wifi verbinding, maar deze valt steeds weg en er staat “Kan IP-adres niet verkrijgen". We hebben overigens glasvezelverbinding.

Reputatie 7

Hmmm, als het nu firmware versie 448 was geweest dan was het helder maar met versie 312 ... :thinking:

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren.

Bedankt voor het meedenken, wjb!

Reputatie 7
Badge +10

Blijft die Box12 wel up? Dus internet lampje brand stabiel? Of start hij steeds opnieuw op?

Het internetlampje brandt stabiel, maar het wifi lampje knippert

 

Reputatie 7
Badge +10

Het internetlampje brandt stabiel, maar het wifi lampje knippert

 

Dqt hoort ook zo. Geeft aan dat de wifi gebruikt word.

 

Zijn er ook wifiversterkers in gebruik?

Al eens "netwerk vergeten" gedaan? En op meerdere apparaten geprobeerd?

Ja, er zijn 3 KPN super wifi versterkers aanwezig, maar die willen ook geen verbinding maken (rood lampje) ondanks diverse keren koppelen aan modem. Netwerk vergeten ook gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +10

Minstens 1 Superwifi is bekabeld aan die Box12?

Zijn die Superwifi ingesteld op de Box12, of nog op dat vorige modem?

Sowieso met die software versie is het beter de wifi van de Box12 uit te zetten. ( Onderste knopje links 15sec ingedrukt houden)

@DennisA78 ,

 

Veel dank voor het meedenken. Inmiddels heb ik met telefonische KPN hulp de zaak werkend gekregen. Uiteindelijk was de oplossing (zoals jij al zegt) 1 superwifi bekabeld te laten aan Box12.