Vraag

Wifi versterker vertoont kuren

  • 10 June 2024
  • 5 reacties
  • 38 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb nog een “oude” KPN Dual Band wifiversterker. Met kabel gebruikt als accesspoint en zo kon ik de diverse instellingen op de webpagina bijwerken. Heeft altijd prima gewerkt. Ik wil hem als versterker op de 1ste verdieping gaan gebruiken, maar vertoont nu kuren. Na een reset van de versterker vraagt hij om een wachtwoord. Zowel het gebruikte wachtwoord als de wireless key op het label werken niet meer. Ook WPS werkt niet meer. Het vervelende is dat mijn wifi computers na opstarten geen wifi verbinding meer maken als de versterker is ingeschakeld. Zodra de versterker uit staat, maakt het netwerk weer verbinding. Je zou dus kunnen oordelen dat de versterker de wifi van mijn BOX12 overneemt. Einde verhaal, of is er nog wat aan te doen?


5 reacties

Badge +19

Sowieso is het verstandig om de dualband een ander ssid te geven dan het modem heeft. Ze zijn natuurlijk wel oud....

Reputatie 7
Badge +11

Gaat het om de witte vierkante of de zwarte vierkante @egelantier86 ???

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @egelantier86, als je een Experia Wifi hebt, kom je misschien verder met de info en tips in dit artikel:

 

Reputatie 1
Badge

Hoi N.N. het is de witte vierkante, dus een oudje mag je zeggen.

Reputatie 7
Badge +19

@egelantier86 Goed om te weten. Je vind hier tips en informatie over de witte, vierkante Wifi Versterker. Als je ook daarmee niet meer verder komt, of de versterker werkt niet goed meer, dan kan 't zijn dat je toe bent aan een vervanger. Alle apparatuur zoals wifi versterkers die je bij ons koopt, hebben 2 jaar garantie. Binnen die garantie kan je de wifi versterker meenemen naar de KPN winkel in je buurt. Ander kun je overwegen om een nieuwe aan te schaffen, bijvoorbeeld SuperWifi.

Je kunt SuperWifi sinds kort overigens ook bij ons huren :)

 

Reageer